پاورپوینت آموزش کاشت زعفران

پاورپوینت آموزش کاشت زعفران
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

پاورپوینت آموزش کاشت زعفران

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دو نمونه پاورپوینت آموزش کاشت زعفران می باشد که در قالب پاورپوینت-ppt در حجم ۱۲ و ۴۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

چکیده محتوای فایل پاورپوینت آموزش کاشت زعفران 

مقدمه:

زعفران یکی از ارزشمندترین رستنی­های ایران است که با رنگ و رایحه­ای دل انگیز و مزه­ای دلپذیر جهانیان را مجذوب خود کرده است. گیاهی چند ساله وکم توقع است و از بازدهی اقتصادی بسیار مناسبی نیز برخوردار است . زمان مصرف آب در زراعت زعفران موقعی از سال است که سایر محصولات به آب نیازی نداشته یا حداقل با مشکل کم آبی مواجه نمی­باشند.

بنابراین با توجه به شرایط خاص اقلیمی کشورمان که آب یکی از عوامل محدود کننده در توسعه کشاورزی است، زعفران گیاه مناسبی برای کاشت در مناطق خشک و نیمه خشک کشور می­باشد. گرانبهاترین گیاه زراعی موجود در روی کره زمین است و تنها گیاهی است که واحد خرید و فروش آن به جای تن و کیلوگرم مثقال و گرم است.

میزان تولید

ایران با سطح زیرکشتی در حدود ۴۵۳۲۵  هکتار و تولید سالیانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ تن زعفران، با بیش از ۸۰% تولید جهانی، بزرگترین تولید کننده زعفران از نظر کمیّت و کیفیّت در سطح جهان می­باشد. کشور یونان با تولید سالیانه ۷/۵ تن، مراکش ۳/۲ تن، کشمیر ۳/۲ تن، اسپانیا ۱ تن و یا کمتر، ایتالیا ۱/۰ تن یا کمتر پس از ایران به ترتیب مقام­های دوم تا ششم تولید زعفران جهان را در اختیار دارند. کشت زعفران در حال حاضر در ایران به استان خراسان جنوبی (۹۵ درصد) و استانهای اصفهان، کرمان، مرکزی، یزد، کرج وفارس (۵ درصد) منحصر گردیده است .

از اوایل مرداد تا مهرماه کشت پیازها انجام می شود.

زمین مناسب کاشت زعفران

  • پیاز زعفران دارای غده (corm) می باشد و هر ساله زایش دارد پس زمین مورد نظر باید دارای خاک لومی ، لیمونی رسی و شنی باشد تا امکان تکثیر آنها براحتی امکانپذیر باشد.
  • در زمینهایی با قابلیت نگهداری پایین آب، پیاز از حالت گرد به حالت کشیده و هویج مانند تغییر شکل خواهد داد و گلدهی آن کم می شود زیرا برای تامین آب مجبور به رشد طولی می گردد.

زمان کاشت پیاز زعفران

زعفران گیاهی است که ۴ تا ۷ سال اگر کشت شود نیاز به کشت مجدد ندارد…

فهرست مطالب پاورپوینت آموزش کاشت زعفران

مقدمه

تاریخچه

مشخصات گیاهشناسی

تکثیر

گونه های زعفران

خصوصیات کلاله

حسن زعفران ایرانی

شرایط کشت

زمان و عملیات کشت

علفهای هرد و آفات و بیماریها

برداشت و خشک کردن

خواص زعفران

محاسن و معایب کشت

تقلبات و روش شناسایی

موارد اقتصادی و میزان تولید

مطالعه بیشتر