دانلود جزوه و سوالات درس فقه استدلالی ۲ رشته الهیات

دانلود جزوه و سوالات درس فقه استدلالی ۲ رشته الهیات
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

دانلود جزوه و سوالات درس فقه استدلالی ۲ رشته الهیات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود جزوه و سوالات درس فقه استدلالی ۲ رشته الهیات دانشگاه پیام نور گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کامل ترین و جدیدترین جزوه درس فقه استدلالی ۲ (مبحث خیار مجلس و غبن ) شامل نکات مهم با فرمت پی دی اف و ورد

بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور درس فقه استدلالی ۲ با پاسخنامه مناسب برای دانشجویان رشته الهیات و معارف اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی با کد درس ۱۲۲۰۳۷۲ (آخرین بروز رسانی سال ۹۷)

بخشی از متن:

خیار یکی از اسباب انحلال قرارداد می باشد و در مورد عقدی بکار میرود که عقد نافذ ومعتبر باشد و عقدهایی که اساسا اجرا شده وی ا منحل گشته اند بکار نمیرود و انواع دیگر انحلال قرارداداقاله ( رضایت و توافق طرفین بر منحل کردین عقد و قرارداد) و اقاله در عقد معین بکار می رود در حالی که خیار از ایقاعات می باشد و خیار در عقدهای لازم بکار میرود در حالی که عقدهای موقت طبیعت آنها بگونه ای هست که پی از پایان مدتشان به اتمام میرسند.

دانلود جزوه و سوالات درس فقه استدلالی ۲ رشته الهیات

خیار دارای ۲ مبنا یا دیدگاه می باشد:

۱- ناشی از اراده طرفین که گاهی به صراحت و گاهی عرفی و ضمنی در عقد بیان میشود

۲- مبنای قاعده لاضرر   می باشد یعنی باشد که عدالت به نحو کامل اجرا شود که ضرر یبه کسی وارد نشود خیار از ایقاعات می باشد و باید

شرایط ایقاعات را رعایت کند خیار چهره ای اشتثنائی دارد که هر گاه در و جود و عدم آن شک کنیم باید بنا بر عدم آن بگذاریم . خیار یا پس از عقد بوجود می آید مثل خیار تاخیر ثمن یا خیار در حین عقد بوجود می آید مثل خیار عیب و خیار قبل از عقد بوجود نمی آید .

مطالعه بیشتر