کامل ترین جزوه درس فقه استدلالی ۱ بهمراه نمونه سوالات

کامل ترین جزوه درس فقه استدلالی ۱ بهمراه نمونه سوالات
نوع فایل
pdf , word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

شرح مختصر:

کامل ترین جزوه درس فقه استدلالی ۱ بهمراه نمونه سوالات

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه درس فقه استدلالی ۱ بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور رشته الهیات گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی می باشد که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

کامل ترین جزوه درس فقه استدلالی ۱ (مبحث بیع و معاطات ) با فرمت پی دی اف و ورد بهمراه نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور درس فقه استدلالی ۱ با پاسخنامه مناسب برای دانشجویان رشته الهیات و معارف اسلامی، فقه و مبانی حقوق اسلامی با کد درس ۱۲۲۰۳۶۹،۱۲۲۰۷۲۴(آخرین بروز رسانی سال ۹۷)

جزوه درس فقه استدلالی ۱ بهمراه نمونه سوالات

تعریف بیع :

۱-تعریف لغوی:مبادلت مال بما ل .بائ جاره در اینجابرای مقابله است.مراد از کلمه مال در اولی *همان مبیع _مثمن و معوض است و مراد از کلمه دوم (مال)همان ثمن و عوض معامله است که مشتری  آن را به بایع منتقل می کند

۲-تعریف اصطلاحی:تعاریف زیادی ارائه شده است .مصنف تعداد هفت تعریف از آن را که یکی تعریف برگزیده خودشان است.

*بیع دارای دو بعد است:در یک بعد از آن بیع را در ارتباط با بایع می سنجیم و سپس آن رابه این صورت تعریف می کنیم :تبدیل مال بمال . چرا که در این بعداز بیع جنبه صدوری آن و عمل بایع مورد نظر است.بعد دوم:سنجش آن نسبت به مبیع است که این بعد در تعریف بیع اساسی است در این صورت تعریف بیع این خواهد شد:مبادلت مال بمال.این بعد جنبه ی وقوعی بیع را نشان می دهد.

مبیع و ثمن در بیع

به حکم تبادر و صحت سلب و نیز ظهور عرفی و شرعی بیع در این است که مبیع باید از اعیان باشد»از این رو منفعت(سکونت در خانه ی فرد)”انتفاع(پوشیدن لباس فردی برای مدتی)و حق(مانند حق التحجیر)نمی توانند مبیع واقع شوند و اطلاق بیع در چنین مواقعی مسامحه خواهد بود. اما ثمن می تواند از اعیان*منافع و نیز عمل حر(در صورتی که بگوییم عمل حر مانند خیاطی خیاط قبل از اینکه مورد معاوضه واقع شود *عرفا مال به حساب میاید)باشد.

به نطر مصنف هیچ یک از اقسام حقوق حتی مانند حق التحجیر *به این دلیل که در عرف ;مال به حساب نمی اید نمی تواند ثمن بیع واقع شود.بعضی از اقسام حقوق مانند حق حضانت قابل نقل و انتقال نیست و قطعا نمی تواند ثمن بیع واقع شود….

مطالعه بیشتر