نمونه پرسشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول)

نمونه پرسشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول)
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

شرح مختصر:

نمونه پرسشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول)

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل نمونه پرسشنامه مسئولیت اجتماعی سازمان (مدل کارول) می باشد که با فرمت ورد با قابلیت ویرایش آماده گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

پرسشنامه استاندارد مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان کارول (۱۹۹۱)

پرسشنامه مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان، توسط کارول (۱۹۹۱) طراحی شده است. این پرسشنامه دارای ۲۵ سوال و ۴ مؤلفه مسؤولیت پذیری اقتصادی، مسؤولیت­ پذیری قانونی، مسؤولیت­ پذیری اخلاقی، مسؤولیت ­پذیری بشر دوستانه می باشد و بر اساس طیف پنح گزینه ای لیکرت با سوالاتی مانند (در اجرای وظایف همکارانم به آن ها کمک می کنم تا به صورت بهره ور عمل کنند.) به سنجش مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان می پردازد.

مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان:

به عنوان خط و مشی و تکنیکی ورای اجبارات قانونی آن، به منظور سود دهی برای کل جامعه اشاره دارد.

روایی و پایایی پرسشنامه مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان

روایی ابزار جمع آوری داده

اعتبار یا روایی با این مسئله سر و کار دارد که یک ابزار اندازه گیری تا چه حد چیزی را اندازه می گیرد که ما فکر می کنیم( سرمد و همکاران،۱۳۹۰).  روایی پرسشنامه  مسؤولیت پذیری اجتماعی سازمان توسط  اساتید و متخصصان این حوزه تأیید شده است.

مفهوم مسئولیت اجتماعی سازمان یا (CSR (corporate social responsibility

شامل موضوعاتی مرتبط با رفتار سازمان در محیط اجتماعی بوده و فراتر از قلمروهای صرفا اقتصادی است که سازمان ها  به طور سنتی با آنها در ارتباط هستند.

وقتی زمینه ای را در نظر می گیریم که به طور خاص اقتصادی نیست، کسب و کار ها با مجموعه ای از حقوق و مسئولیت های مرتبط با جامعه ای که آن ها را در بر گرفته است، روبرو می شوند که به آن ها اجازه نمی دهد تا تنها بروی مدیریت اقتصادی به منظور دستیابی به اهداف خود تمرکز نمایند.

سازمان ها در فعالیت های روزانه خود با چالش های اجتماعی، اقتصادی،قانونی، اخلاقی، و زیست محیطی روبرو می شوند که رفتار آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. ممکن است تنها هدف این سازمان ها حداکثرسازی سود یا حداکثرسازی ثروت صاحبان سهام باشد، در حالیکه می توان اهداف دیگری را نیز در نظر گرفت.

مطالعه بیشتر