کتاب درس‌های جامعه‌ شناسی فیزیک اخلاقیات و حقوق دورکم pdf

کتاب درس‌های جامعه‌ شناسی فیزیک اخلاقیات و حقوق دورکم pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
0 تومان

توضیحات فایل

کتاب درس‌های جامعه‌ شناسی فیزیک اخلاقیات و حقوق دورکم pdf

کاربران گرامی ، کتاب درس‌های جامعه‌ شناسی امیل دورکم ترجمه ی سید جمال الدین موسوی را از کتابفروشی های معتبر تهیه نمائید.

کتاب درس‌های جامعه‌ شناسی فیزیک اخلاقیات و حقوق دورکم

مشتمل بر ۱۸ درس می‌باشد با عنوان‌های اخلاق حرفه‌ای، اخلاق مدنی، حق مالکیت واخلاق قراردادی است.

کتاب درس های جامعه شناسی (امیل دورکم) در راستای طرح کلی دورکیم دربارهٔ جامعه ‌شناسی است که معتقد است

موضوع جامعه‌شناسی باید علمی مانند علم طبیعت باشد، اما با این تفاوت که، بدون خدشه به علم‌بودن آن از ویژگی خاص موضوع اجتماعیش که همزان بی‌کم و کاست موضوع انسانی هم هست هیچ چیز کاسته نشود.

«موضوع فیزیک اخلاقیات و حقوق» مطالعه امور اخلاقی و قضایی است. این امور شامل قواعد رفتار مجاز است.

اثر حاضر، که دانشکده حقوق دانشگاه استانبول آن را منتشر کرده است، مجموعه‌ای از درس‌های منتشرنشده امیل دورکم است.

بی‌شک خوانندگان از خود خواهند پرسید که چگونه این دانشکده توانسته است چنین امتیازی داشته باشد که این اثر منتشرنشده جامعه‌شناس بزرگ فرانسوی را به دنیای علم معرفی کند.این کنجکاوی کاملاً قابل فهم است. در این‌جا من می‌خواهم به این کنجکاوی در چند کلمه پاسخ بدهم.در سال ۱۹۳۴ در پاریس تهیه یک رساله دکترای حقوق درباره اندیشه دولت از نظر پیشگامان مکتب جامعه‌شناسی فرانسه را آغاز کرده بودم.

در همان زمان به نظرم رسید که پیش از هر چیز شناخت دقیق فکر امیل دورکم، مؤسس این مکتب، درباره مسئله دولت ضرورت دارد.از آن‌جا که این جامعه‌شناس این مسئله را موضوع یک مطالعه ویژه قرار نداده بود و، در آثار منتشرشده‌اش تا آن زمان، به طرح سؤالاتی چند پیرامون آن اکتفا کرده بود، به این فکر رسیدم که ممکن است بتوان شرح مناسب و تفصیلی آن را در آثار منتشر نشده‌اش یافت، البته اگر چنین توضیحاتی وجود داشته باشد…..

مطالعه بیشتر