گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک

گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک می باشد که با فرمت pdf  با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در ذیل پیش نمایشی از فهرست مطالب فایل را مشاهده میفرمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

گزارش کار آزمایشگاه ترمودینامیک

پمپ حرارتی مکانیکی یکی از انواع سیکل تراکم بخار است که مقدار انرژی را از یک منبع بزرگ (مانند هوا ) بصورت گرما جذب کرده و به یک منبع محدود (مانند آب ) انتقال داده و باعث گرم شدن آن میگردد.

سیکل تبرید و سیکل پمپ حرارتی جز  سیکل تراکم بخار بوده و دارای اجزای مشابهی میباشند.

در سیکل تبرید مقدار گرما از یک فضای محدود (محفظه اپراتور ) جذب شده و به یک محیط بزرگ یعنی هوا انتقال مییابد و باعث کاهش درجه حرارت فضای محدود میگردد.

در هر دو نوع سیکل , حرارت از منبع سرد به منبع گرم منتقل میشود.

کاربرد سیکل تراکم بخار بیشتر در سیکل تبرید میباشد.

انواع یخچال های خانگی و صنعتی , کولرهای گازی , بعضی از سیستمهای تبرید , تهویه مطبوع و . . . از این نوع میباشند . تمامی آنها برای دستیابی به تبرید از یک نوع سیال عامل تبرید (فریون ۱۲ و فریون ۲۲ و . . . ) جهت انجام و گردش در سیکل استفاده میکنند .

اجزای یک سیکل تبرید عبارت است از :

الف ) کمپرسور : معمولا از نوع سیلندر و پیستون بوده که ممکن است متشکل از یک , دو و یا چند سیلندر باشد . کمپرسورها بصورت بی درز و آببندی شده ساخته میشوند . وظیفه کمپرسور افزایش فشار و درجه حرارت بخار ورودی به آن است .
ب ) کندانسور : جهت انتقال حرارت بخار سوپرهیت به منبع گرم میباشد . (توجه شود که درجه حرارت سوپرهیت سیال عامل بیشتر از درجه حرارت منبع گرم میباشد ) کندانسورها بصورتهای مختلف ساخته میشوند . از آن جمله کندانسور هوایی (انتقال حرارت به هوای محیط ) و آبی (انتقال حرارت به آب خنک کن ) را میتوان نام برد که در تناژها و ظرفیتهای مختلف و در اشکال متفاوت عرضه میگردند . با توجه به مقدار حرارت جذب شده توسط کندانسور حالت سیال عامل در خروجی آن میتواند بصورت” مایع اشباع”  ,”مایع  مادون سرد ” و یا “بخار  مایع ” اشباع شده باشد . ..

مطالعه بیشتر