پاورپوینت فصل سوم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی

پاورپوینت فصل سوم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل سوم حسابداری مدیریت پیشرفته دکتر همتی

در این بخش پاورپوینت فصل سوم کتاب حسابداری مدیریت پیشرفته تالیف دکتر حسن همتی و دکتر هدی همتی با عنوان گرایش اقلام بهای تمام شده در حجم ۱۳۶ اسلاید در اختیار دانشجویان عزیز قرار گرفته است،در صورت نیاز می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

فصل سوم

گرایش اقلام بهای تمام شده

۱- تحلیل حجم فعالیت
۲- رفتار هزینه ها
۳- برآورد هزینه ها
۴- ارتباط هزینه -حجم فعالیت وسود
۵- حاشیه فروش
۶- نقطه سر به سر مالی
۷- حاشیه ایمنی
۸- اثر تغییر هزینه در نقطه سر به سر
۹- ساختار هزینه
۱۰- نقش هزینه متغییر وجذبی در تصمیم گیری

´پایه و اساس اخذ تصمیمات مرتبط با عناصر تشکیل دهنده عوامل مؤثر در ارتباط با هزینه – حجم فعالیت – سود، (CVP) بررسی چگونگی تشریح پاسخگویی محرک (گرایش) هزینه‌های متنوع در قبال تغییرات در سطح فعالیت سازمان می‌باشد. علاوه بر این مدیران می‌توانند با استفاده از تحلیل هزینه – حجم فعالیت – سود، امکان بررسی جامع آثار انواع تغییرات کوتاه مدت درآمدها و هزینه‌های سازمان را پیش رو داشته باشند، و درک این ارتباطات برای توسعه موفقیت راهبردی یک سازمان برای برنامه‌ریزی عملیات آتی ضروری است.

از آنجا که شرکتها به دلیل وجود منابع محدود نمی‌توانند در بازار رقابتی کنترلی بر درآمد خود داشته باشند، در این راستا، آنچه باید در مورد تغییرات فعالیت‌های سازمان مورد توجه قرار گیرد، معمولاً کنترل بیشتر هزینه‌هاست. در بازار رقابتی یکی از اهداف اصلی حسابداری مدیریت، کنترل (و کاهش) هزینه‌هاست .

مدیران نمی‌توانند هزینه‌ها را کنترل کنند، مگر این که رفتار هزینه‌ها را درک کنند، یعنی آیا هزینه‌ها با فعالیت‌های سازمان مرتبطند و اگر ارتباط وجود دارد، تأثیرپذیری آن چگونه است؟

در حسابداری مدیریت بطور معمول بررسی سیستماتیک ارتباط بین رفتار هزینه (ثابت و متغیر) – حجم فعالیت و سود (CVP) و نحوه تغییر آن‌ها به شیوه‌‌ای قابل پیش‌بینی هم زمان با تغییرات حجم فعالیت است. تجزیه و تحلیل ارتباط بین هزینه‌های ثابت و متغیر، حجم فعالیت، سود به دلیل وجود منابع محدود، نه فقط برای مدیریت بلکه برای اعتباردهندگان و سرمایه‌گذاران در تصمیم‌گیری‌ها سود مند واقع می شود.

مطالعه بیشتر