فرمولاسیون و طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده

فرمولاسیون و طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

فرمولاسیون و طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده:

کاربران گرامی ،محصول مورد نظر شامل فایل pdf فرمولاسیون و آموزش ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده (مایع ظرفشویی،دستشویی،صابون رختشویی،مایع شیشه شوی،آب ژاول،چسب کاغذ،پودر ماشین لباس شویی ،شامپو،شوینده داندان،چسب پلاستیک ،کرم نرم کننده دست و صورت،خمیر جلا دهنده فلزات،محلول لکه بر،براق کننده چوب،ماده جاذب رطوبت ) بصورت کامل و جامع به زبانی ساده و روان می باشد که با این فرمولها می توانید با لوازم ساده و ابتدایی کار آفرین خود باشید و به سادگی وارد بازار رقابتی بشوید.

فایل فرمولاسیون و طرز ساخت انواع مواد شوینده و فرآورده شامل موارد زیر می باشد:

مواد و وسایل لازم

روش آزمایش

مصارف

کاربردهای مواد استفاده شده در این آزمایش

اطلاعات و نکات ایمنی

 

تاریخچه مواد شوینده و بهداشتی

در زمان‌های قدیم بهداشت فردی در میان مردم موردتوجه قرار نمی‌گرفت و ازاین‌رو در آن زمان‌ها بیماری‌های واگیردار در میان انسان‌ها بسیار رایج بود. یکی از اولین راه‌های که انسان‌ها برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیردار در بین خود انجام می‌دادند، رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی نمودن وسایل مصرفی خود در طول روز بود که عدم رعایت این موارد یکی از دلایل مهم شیوع بیماری‌ها در میان انسان‌ها بود.

درگذشته‌ها ظروف و دست‌های انسان‌ها، منشأ اصلی منتقل شدن ویروس‌ها و باکتری‌های مضر در بین انسان‌ها بود که عدم رعایت بهداشت فردی و ضدعفونی نمودن ظروف باعث می‌گردد که این ویروس‌ها به سرعت در میان مردم شیوع پیدا کند.

در زمان‌های قدیم بشر به این نتیجه رسید که می‌تواند از خاک و خاکستر به عنوان یک تمیزکننده استفاده کند و از خاکستر برای تمیز کردن ظروف غذاها به دلیل خاصیت خوبی که خاکستر از نظر شویندگی دارد استفاده کند. بشر توانست با استفاده از خاکستر تا حد زیادی ظروف را ضدعفونی کند و از شیوع بیماری‌ها جلوگیری کند.

با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی، حرکت بزرگی در صنعت محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده به وقوع پیوست. تولید محصولات شوینده در آن زمان باعث گردید که سطح بهداشت در میان مردم بالاتر برود و هرروز به طیف گسترده این محصولات بهداشتی در بازار افزوده می‌شد.

هر دو مایع ظرفشویی و مایع دست‌شویی از نظر ظاهر یک کاربرد رادارند اما همان‌طور که از نام مایع ظرفشویی مشخص گردیده، این مایع برای شست‌وشوی ظروف بکار می‌رود، به این دلیل که بر روی ظروف امکان باقی ماندن ذرات ریز غذا وجود دارد که به راحتی تمیز نمی‌شود به همین علت قدرت تمیزکنندگی مایع ظرفشویی به مراتب بالاتر است.

مطالعه بیشتر