خلاصه کتاب چهار مهارت اصلی رفتار درمانی دیالکتیک مارشال لینهان

خلاصه کتاب چهار مهارت اصلی رفتار درمانی دیالکتیک مارشال لینهان
نوع فایل
WORD
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب چهار مهارت اصلی رفتار درمانی دیالکتیک مارشال لینهان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب چهار مهارت اصلی رفتار درمانی دیالکتیک (ویژه آموزش گروهی ) نویسنده مارشال لینهان با فرمت word آماده دانلود گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب چهار مهارت اصلی رفتار درمانی دیالکتیک (ویژه آموزش گروهی ) نویسنده: مارشال لینهان ( از راهنمای عملی درمان گروهی اختلال شخصیت مرزی (۱۹۹۳)) 

مهارت های هسته ای حضور ذهن

مهارت های حضور ذهن جزء اصلی رفتار درمانی دیالکتیک (DBT) می باشند ( به همین خاطر از صفت هسته ای برای اشاره به مهارت های حضور ذهن استفاده شده است) .آنها جزء اولین مهارت هایی هستند که در جریان درمان آموزش داده می شوند و در کارت های روزانه ای ای قرار می گیرند که مراجع هر هفته باید آنها را تکمیل کنند.

از بین چهار مهارت اصلی در DBT ،این مهارت ها تنها مهارت هایی می باشند که در کل دوره یک ساله درمان بر روی آنها تاکید می شود و در مرحله آغازین آموزش سه مهارت دیگردر  DBT مورد بازنگری قرار می گیرند. این مهارت ها شکل های روانشناختی و رفتاری اعمال مذهبی مراقبه ای هستند که ریشه در آموزه های معنوی شرقی دارند.  هر چند مولف بخش اعظم این مهارت ها را از سنت ذن استخراج نموده است اما آنها همخوان با اکثر سنت های فلسفی غربی و مراقبه های شرقی می باشند.

در DBT سه حالت اصلی برای حالت های ذهنی ترسیم شده است :

” ذهن منطقی،ذهن هیجانی و ذهن عقلانی . زمانیکه به صورت عقلانی با اطلاعات بر خورد می شود ،  تفکر حالت مستدل ومنطقی دارد ، به حقایق تجربی توجه می شود ،برای رفتار برنامه ریزی وجود دارد ،توجه حالت تمرکز یافته دار د ودر بر خورد با مشکلات حالت عاطفی آرام و خونسردانه ای حفظ  شود فرد در ذهن منطقی به سر می برد. زمانیکه کنترل  رفتار و افکار فرد عمدتا به وسیله  حالت ذهنی هیجانی انجام می شود فرد در ذهن هیجانی می باشد.

در ذهن هیجانی، شناخت ها حالت داغ دارند ؛ معقولند، تفکر منطقی دشوار، حقایق برای همخوانی با حالت جاری عاطفی دچار بزرگنمایی یا تحریف شده و همچنین انرژی رفتاری  نیز با حالت احساسی جاری هماهنگ می شود. همان گونه که مولف در فصل ۵ این راهنمای درمان به آن اشاره کرده است ذهن عقلایی یکپارچه سازی ذهن هیجانی با ذهن منطقی می باشد. ذهن عقلایی دانش شهودی را به تجربه هیجانی و تحلیل منطقی اضافه می کند.

مطالعه بیشتر