دانلود کتاب متون فقه ۴ دکتر صدری منبع درس متون فقه ۴ رشته حقوق

دانلود کتاب متون فقه ۴ دکتر صدری منبع درس متون فقه ۴ رشته حقوق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان
به زودی ...

توضیحات فایل:

دانلود کتاب متون فقه ۴ دکتر صدری منبع درس متون فقه ۴ رشته حقوق

دانشجویان و کاربران گرامی ،کتاب ترجمه و شرح کامل تحریر الروضه متون فقه ۴ تالیف دکتر سید محمد صدری را از کتابفروشی های معتبر تهیه نمائید.

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf کتاب ترجمه و شرح کامل تحریر الروضه متون فقه ۴ تالیف دکتر سید محمد صدری تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

دانلود کتاب متون فقه ۴ دکتر صدری منبع درس متون فقه ۴ رشته حقوق

کتاب ترجمه تحریر الروضه فی شرح اللمعه تالیف دکتر سید محمد صدری

شامل مباحث قضا، شهادات، حدود، قصاص، دیات

منبع درس متون فقه ۴ رشته حقوق دانشگاه پیام نور

بخشی از متن فایل:

القضاء

القضاء و أمیه القضاء الحکم بین النامی و هو واجب قایه فی حق الضایجین له، إلا أنه مع تنویر الإمام وظیقه الإمام علیه السلام أو تائیه.

دادرسی و اهمیت آن

داوری و قضاوت همان حکم راندن (به هنگام اختلاف) در میان مردمان است که برای صالحان و شایستگان احراز آن واجب کفایی است ولی در روزگار حضور امام معصوم منصب امام (ع) با جانشین ایشان است

بنابراین نصب قاضی بر امام (ع) لازم است تا قضاوت را به پای دارد.

وفی الغیه ینق قضاء الفقیه الجامع لقرائط الإفتاء.. .

من عدل عنه إلى قضاه الجور کا محاصیه قاسیف.

لأن ذلک تنبیه عندنا؛ فهی مقبوله عمر بن حنظله: «من تحاکم إلى طاغوت فحکم له فإنما یأځ شخنه و إن کان خه ثابت، تأخذه بحکم الطاحوت، وقد أمر الله أن یکفر به .»

و در روز کار غیبت ایشان باید فقیه و مجتهدی را به قضاوت برگزید که همه شرایط صدور فتوا را داشته باشید، و هر کسی از قضاوت ایشان در گذرد و داوری به نزد قاضبان ستمکار یا منصوب از سوی ستمکاران) برد از فرمان شریعت) میر پیچیده و فاستی است.زیرا این کار (یعنی داوری بردن به نزد ستمکاران) در نزد ما از گناهان کبیره است و مرتکب کبیره فاسق)، چندان که در روایت مقبوله عمر بن حنظله آمده است کسی که داوری به نزد طاغیان و سرکشان برد و به نفع او حکم شود مال نامشروع ستانده، گرچه آن مال حق انکار ناشدنی او باشد. زیرا وی (حتی خود را به حکم طاغوت گرفته حال آنکه خداوند فرمان داده که طاغوت انکار شود….

مطالعه بیشتر