کتاب فلسفه فقه دکتر مبینی پیام نور pdf

کتاب فلسفه فقه دکتر مبینی پیام نور pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل

کتاب فلسفه فقه دکتر مبینی پیام نور pdf

دانشجویان و کاربران گرامی ،کتاب فلسفه فقه یا کند و کاوی در اصول و مبانی علم فقه -دکتر حسن مبینی را از کتابفروشی های معتبر تهیه نمائید.

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کتاب فلسفه فقه یا کند و کاوی در اصول و مبانی علم فقه -دکتر حسن مبینی تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

دانلود کتاب فلسفه فقه دکتر مبینی پیام نور

فلسفه فقه چیست؟

فلسفه به لحاظ لفظی کلمـه ای اسـت معـرّب از زبـان یونـانی کـه از واژهی فیلـو (طرفـدار) سـوفیا (دانش) به معنی طرفـدار دانـش ترکیـب شـده اسـت و از سـقراط بـه یادگـار مانـده اسـت او در برابـر سوفیست ( دانشمند) که به ئاسوفسط یان اطلاق میشد و از راه سفسطه و جدل و خطابه، طـرف خـود را مغلوب می ،کردند از سر تواضع خود را سوفیـ ست نخوانـد بلکـه طرفـدار دانـش (فیلوسـوفیا ) خوانـد و سپس به پاس از زحمات او و بـه دلیـل عظمـت او در تـاریخ اندیـشه ی بـشری ایـن واژه (فیلـو سـوفیا) مصطلح شد لکن در طی زمان از نظر معنی دچار تغییراتی شده است.

تعریف علم فقه :

فقه در لغت به معنی فهم دقیق است چنانکه در قرآن به همین معنی استعمال شده است. چنـان کـه در آیه زیربه همان معنی استعمال شده است. و نیز به معنی فهم عمیق در تمام مسائل دینی استعمال شده است: فلولا نفـر لهم قلوب لا یفقهون بها من کل فرق طه منهم ائفه لیتفقهو فی الدین لینذرو قومهم اذا رجعو الیهم لعللهم یحذرون.

در این آیه تفقه در دین به معنی فهم خوب در تمام مسائل دینی استعمال شـده اسـت . و در روایـات نیز به همین معنی امده است چنانکه در روایتی از امام باقر(ع) : آمده است الکمال کل الکمال التفقه فی الدین الصبر علی النائبه و التقدیر المعیشه، یعنی تمام کمال آدمی در سه چیز است : تفقه در دیـن (فهـم خوب و عمیق در دین) شکیبایی در ناگواری ها و اندازه گیری دخل و خرج زندگی.

شما می توانید با کلیک بروی دکمه افزودن به سبد خرید سفارش خود را ثبت و بعد از آن فایل را دریافت نمایید

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر