خلاصه کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی

خلاصه کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی

دانشجویان و کاربران گرامی، محتوای این فایل خلاصه کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی می باشد که با فرمت پاورپوینت -ppt و در ۲۰۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.

بخشی از متن خلاصه کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی

پلیمرها (بسپارها) یا ماکرومولکولها (درشت مولکولها) مولکولهای غول­پیکری هستند که دست کم صد برابر سنگین­تر از مولکولهای کوچکی مانند آب یا متانول هستند .

اگر فلزات و ترکیبهای معدنی را کنار بگذاریم ، بقیه مواد در دنیا در واقع مواد پلیمری هستند ، مانند پروتئین­ها و نوکلئیک اسیدها ، الیاف و پارچه­ها ، نشاسته ، الاستومرهای دور و بر ما ، رنگها ، سقف و دیوار پلاستیکی ، عایقهای اسفنجی ، بشقابهای ملامینی ، چسبهای اوره – فرمالدهید ، و غیره .

با وجور تنوع بسیار زیاد در الیاف ، الاستومرها ، و پلاستیکها ، همه آنها ساختار مشابهی دارند و نظریه ها و قوانین یکسانی بر آنها حاکم است . پلیمرهای خطی ، از قبیل پلی اتیلن چگال (HDPE) ، متشکل از زنجیرهای بلندی از اتمهای کربن پیوسته با پیوندهای کووالانسی هستند . واحد تکرارشونده در HDPE ، (-CH2-CH2-) است.

بیشتر پلیمرهای خطی مانند HDPE توموپلاستیک هستند ، یعنی معمولاً بر اثر گرم کردن نرم می شوند و بر اثر سرد کردن سفت می­شوند . این فرآیند ، برگشت پذیر است . اما دسته ای از پلیمرهای خطی ، مانند سلولز ، که دارای نیروهایی بین مولکولی قوی (پیوندهای هیدروژنی) هستند ، بر اثر گرم کردن ، قبل از نرم شدن تجزیه میشوند .

فهرست و عناوین پاورپوینت کتاب مبانی شیمی پلیمر احمد میر شکرایی:

مقدمه ای بر علوم پلیمری

تاریخ پیدایش و تکوین پلیمرها

تعریف

انواع پلیمرها از نظر منشا

انواع پلیمرها از نظر روش تهیه

شیمی فضایی پلیمرها

برهم کنش های مولکولی

بلورهی پلیمری

ارتباط های ساختار- خواص در پلیمرها

فصل سوم

رئولوژی

انواع  ویسکو الاستیسیته:

انحلال پذیری

و…..

مطالعه بیشتر