فایل word ارگونومی و طراحی محصول

فایل word ارگونومی و طراحی محصول
نوع فایل
word+ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

فایل word ارگونومی و طراحی محصول

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت جامع و کامل ارگونومی و طراحی محصول در ۱۴۲ اسلاید قابل ویرایش بهمراه فایل ورد در ۴۰ صفحه می باشد که با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن فایل word ارگونومی و طراحی محصول :

مقدمه

در طول جنگ جهانی دوم، زمانی که فن آوری و علوم انسانی،برای اولین بار به طور منظم با روشی هماهنگ مورد استفاده قرار گرفتند،علم ارگونومی به عنوان تخصصی شناخته شده پیشرفت کرد.فیزیولوژیست ها،روان شناسان،انسان شناسان،پزشکان ،متخصصین علوم کارو مهندسین ،همگی متوجه مشکلات ناشی از عملکرد تجهیزات پیچیده نظامی شدند. حاصل همکاری متقابل ایشان چنان امیداوار کننده به نظر رسید که پس از جنگ،در بخش صنعتی نیز دنبال شد. توجه به این علم ،خصوصا در اروپا و ایالات متحده به سرعت افزایش یافت به گونه ای که در سال ۱۹۴۹ به تاسیس اولین انجمن ارگونومی ملی درانگلستان انجامید و از آن زمان بود که واژه ارگونومی مورد استفاده قرار گرفت.فعالیت مذکور در سال ۱۹۶۱ با ایجاد اتحادیه بین اللملی ارگونومی پیگیری شد که در حال حاضر در اکثر کشورها و یا منطقه جهان عضو فعال دارد.

ارگونومی چیست؟

واژه ارگونومی از دو لغت یونانی Ergon به معنی کار و Nomos به معنی قاعده و قانون مشتق شده است. در ایالات متحده امریکا، اغلب از عبارت مهندسی عوامل انسانی استفاده می شود.

در تعریفی می توان گفت که هدف ارگونومی طراحی وسایل سیستم های فنی برای افزایش و بهبود ایمنی، بهداشت و سلامت و راحتی کارایی انسان است.

فهرست مطالب:

مقدمه
ارگونومی چیست؟
اهمیت اجتماعی ارگونومی
نگرش ارگونومی
هدف اولیه هر نوع طراحی در ارگونومی
اجزای اصلی برنامه ارگونومی
کانون توجه طراحی در ارگونومی
اهداف طراحی در ارگونومی
اهداف ارگونومی (مدل علایق سازمانی)
نتایج طراحی صحیح در ارگونومی
نقش ارگونومی
نشانه های ضعف ارگونومی در یک محیط کار
اصول ارگونومی در صنعت
اهداف ارگونومی
طراحی در ارگونومی
ویژگی های طراحی صحیح در ارگونومی
عوامل خطر مکانیکی
عوامل خطر محیطی
عوامل خطر سازمانی
عوامل خطر فردی
عوامل خطر روانی اجتماعی
عوامل خطر خارج از محیط کار
طراحی ابزار دستی
آیا این ابزار دستی ارگونومیک است؟
بهترین ابزار
نشانه های مشکل در دست
ریسک آسیب به خود را با انتخاب ابزار مناسب کاهش دهید
۱۱توصیه برای انتخاب ابزارهای دستی
اختلالات اسکلتی و عضلانی شایع در محیط کار

مطالعه بیشتر