دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین دکتر شمس جلد سوم

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین دکتر شمس جلد سوم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

دانلود کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین دکتر شمس جلد سوم

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل فایل pdf کتاب آیین دادرسی مدنی دوره ی بنیادین تالیف دکتر عبداله شمس جلد سوم تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

 کتاب آیین دادرسی مدنی دوره بنیادین دکتر شمس جلد سوم

آیین دادرسی، از مهمترین شاخه های علم حقوق است که بدین شرح معرفی می شود:آیین دادرسی مدنی، قواعدی است که اصحاب دعوا اعم از خواهان و خوانده، قضات محاکم و اشخاص وابسته به آنها در امر قضا، در جریان دادرسی از آغاز تا فرجام رسیدگی دادگاه و صدور حکم باید رعایت کنند. منظور از اشخاص وابسته به دستگاه قضایی، مدیران دفاتر، مأمورین اطلاع و اجرای احکام، وکلاء، کارشناسان و مترجمین رسمی هستند. آئین دادرسی گاهی حقوق شکلی خوانده می‌شود و دربرابر حقوق ماهوی قرار داده می‌شود. منظور از این اصطلاح اینست که قوانین ماهوی وجود حق را مشخص می‌کنند، اما آئین دادرسی به شکل و روش اثبات و اجرای این حق می‌پردازد.

آیین دادرسی، کاربردی ترین بخش علم حقوق در مشاغل حقوقی است که افراد شاغل در مشاغل حقوقی وکالت، قضاوت، کارشناس دادگستری و… هیچ گاه بی نیاز از مطالعه و مراجعه به آن نیستند، که به تعریف دیگری به آن قوانین شکلی می گویند.

این شاخه از علم حقوق، در قالب عنوان درسی آیین دادرسی مدنی ۱ و ۲ و ۳ در مقطع کارشناسی رشته حقوق تدریس می شود. و همچنین در قالب درسی ۲ واحدی در مقطع کارشناسی ارشد حقوق خصوصی نیز تدریس می شود.

نویسنده محترم که از صاحب نظران درس مزبور می باشند، در قالب دو سری کتاب ۳ جلدی به نام دوره بنیادین و دوره پیشرفته آیین دادرسی مدنی را تشریح و تحلیل نموده اند. در دوره پیش رو، که دوره پیشرفته آن است، تمامی مباحث آیین دادرسی مدنی به تفصیل معرفی شده است و دوره فشرده و خلاصه تر آن در سری دوره بنیادین چاپ شده است که جهت مطالعه دانشجویان مقطع کارشناسی و داوطلبین آزمون های حقوقی مناسب تر است.

از ویژگی های این کتاب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

– توضیح مختصر و مفید مباحث آیین دادرسی مدنی؛

– مطابق با سرفصل های دانشگاهی درس آیین دادرسی مدنی؛

– ارجاع به کتاب های دیگر اساتید و صاحب نظران مخالف در پاورقی کتاب؛

– ارجاع و اشاره به مواد قانونی قانون آیین دادرسی مدنی و سایر قوانین و مقررات مرتبط با مباحث کتاب؛

– استفاده از آراء وحدت رویه و نظریات مشورتی در جای جای کتاب به جهت فهم بهتر مباحث.

عناوین کلی جلد سوم دوره بنیادین:

– طواری دادرسی (امور اتفاقی)

– آیین های ویژه

– داوری

مطالعه بیشتر