دانلود پرسشنامه ابزار سنجش خانواده با فرمت ورد

دانلود پرسشنامه ابزار سنجش خانواده با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پرسشنامه ابزار سنجش خانواده با فرمت ورد

دانش پژوهان گرامی ،در این پست پرسشنامه استاندارد ابزار سنجش خانواده ناتان (FAD) بصورت کامل و جامع با فرمت ورد در ۱۰ صفحه در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، فایل دانلود پرسشنامه روانشناسی سنجش خانواده ناتان(FAD) را دریافت کنید.

دریافت جامع ترین پرسشنامه ابزار سنجش خانواده

FAD یک پرسشنامه ۶۰ سوالی است که برای سنجیدن عملکرد خانواده بر مبنای الگوی مک مستر که قبلا ذکر شد، تدوین شده است. این ابزار در سال ۱۹۸۳ توسط اپشتاین، بالدوین و بیشاب با هدف توصیف ویژگی های سازمانی و ساختاری خانواده تهیه شده است که توانایی خانواده را در سازش با حوزه وظایف خانوادگی با یک مقیاس خود گزارش دهی، مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد (منبع داخل فایل).

برای نمره گذاری آزمون، به هر سوال ۱ تا ۴ نمره با استفاده از این کلید واژه ها داده می شود: کاملاً موافقم: ۱، موافق: ۲، مخالف: ۳ و کاملاً مخالف: ۴ به سوالها (یا عباراتی) که توصیف عملکرد ناسالم اند، یعنی سوالهای شماره ۱، ۴، ۵، ۷، ۸، ۹، ۱۳، ۱۴، ۱۵، ۱۷، ۱۹، ۲۱، ۲۲، ۲۳، ۲۵، ۲۸، ۳۱، ۳۳، ۳۴، ۳۵، ۳۷، ۳۹، ۴۱، ۴۲، ۴۴، ۴۵، ۴۷، ۴۸، ۵۱، ۵۲، ۵۳، ۵۴، ۵۸ نمره معکوس داده می شود. در مرحله بعد برای بدست آوردن نمرات هر کدام از خرده مقیاس ها، نمره های سوالهای مربوط به هر کدام از آنها را با هم جمع می کنیم و بعد میانگین می گیریم. نمرات بدست آمده بیانگر نمره هر فرد در هر کدام از خرده مقیاسها است. در این آزمون نمرات کمتر بیانگر عملکرد سالمتر است (منبع داخل فایل) .

روایی

FAD تا حدی دارای روایی همزمان و پیش بین است. این ابزار در یک مطالعه مستقل روی ۱۷۸ زوج حدوداً ۶۰ ساله با مقیاس رضایت زناشویی لاک ـ والاس همبستگی متوسط داشت و قدرت نسبتاً خوبی برای پیش بینی نمرات مقیاس روحیه سالمندی فیلادلفیا نشان داده است. به علاوه این ابزار قدرت متمایز سازی اعضای خانواده های بالینی و خانواده های غیر بالینی دارد بنابراین در هفت خرده مقیاس خود دارای روایی خوبی برای گروه ها شناخته شده است (منبع داخل فایل) .

پایایی

این آزمون پس از تهیه توسط مؤلفان در سال ۱۹۸۳ بر روی یک نمونه ۵۰۳ نفری اجرا گردید. دامنه ضریب آلفای خرده مقیاس های آن بین ۷۲/۰ تا ۹۲/۰ بدست آمد که همسانی درونی نسبتاً خوبی را نشان می دهد.

اطلاعات پرسشنامه استاندارد ابزار سنجش خانواده 

تعداد گویه ها:۶۰ عدد

نمره گذاری: دارد

مقیاس: دارد

روایی: دارد

پایایی:دارد

نوع فایل: Word

مطالعه بیشتر