جزوه علوم تربیتی یک جلد اول

جزوه علوم تربیتی یک جلد اول
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه علوم تربیتی یک جلد اول

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه کامل علوم تربیتی (۱) جلد اول می باشد که با فرمت pdf در ۴۲۲ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه علوم تربیتی (۱) جلد اول

این جزوه خلاصه مباحث کارشناسی ارشد علوم تربیتی شامل خلاصه مطالب و تست دروس روش ها و فنون تدریس،اصول و فلسفه تعلیم و تربیت،مدیریت آموزشی،مقدمات برنامه ریزی آموزشی و درسی،روانشناسی تربیتی ،تکنولوژی آموزشی،نظارت و راهنمایی،سنجش و اندازه گیری،آمار و روش تحقیق می باشد.

بخشی از متن جزوه:

یادگیری

بخش اول: تعاریف

۱ -۱- تعریف یادگیری: یادگیری عبارت است از فرآیند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار، در رفتار بالقوه فرد، بر اثر تجربه این تعریف دارای اجزای زیر است:

– مفهوم فرآیند: یعنی اینکه یادگیری امری پویا و در حال توسعه می باشد، نه ایستا و منفعل

– مفهوم تغییر: یادگیری تغییر در شناخت ، نگرش و مهارت فرد و یا مجموعه ای از آنهاست.

– مفهوم نسبنا پایدار، یادگیری لحظه ای نیست، مثلا اگر بر اثر تور شدید، مردمک چشمها کوچک شود، این یادگیری نمی باشد یادگیری نسبتا پایدار است.

– مفهوم رفتار بالقوه: این موضوع تفاوت یادگیری و عملکرد را بیان می کند. یادگیری بالقوه است، اما اگر آنچه آموخته شده است یادگیری) به ظهور برسد و در رفتار نمود پیدا کند، عملکرد است.

– مفهوم تجربه: بیانگر آن است که یادگیری حاصل تعامل فرد و محیط است یعنی پاد گیرنده در فرآیند یادگیری فعال است.

۱ – ۲- عوامل مؤثر بر یادگیری:

۱- آمادگی، فرد باید برای یادگیری از آمادگی جسمی و روانی لازم برخوردار باشد. ۲- انگیزه و هدف
٣- تجارب گذشته: اگر فرد درباره موضوع مورد یادگیری تجربیاتی داشته باشد، یادگیری آن موضوع در حال و آینده بهتر خواهد بود،
۴- شرایط و محیط یادگیری یکی از مهمترین عوامل مؤثر در یادگیری، شرایط و محیط پادگیری است.

محیط اگر آموزشی باشد شاگرد را به فعالیت تشویق کند و غیره، یادگیری بهتر صورت خواهد گرفت.

۵- روش تدریس معلم
۶- رابطه کل به جزء: البته در این مورد بحث فراوان است برخی معتقدند در یادگیری ابتدا باید مفاهیم کلی را ارائه نمود (مثلا پیروان گشتالت، برخی برعکس معتقدند که در یادگیری باید از مقاهیم جزیی به مفاهیم کلی رفت، ولی به هر حال پیدا کردن ارتباط میان کل و جزه در مفاهیم مورد یادگیری، موجب بهبود آن خواهد بود.

مطالعه بیشتر