کتاب روانشناسی کودکان استثنایی سید رضا میرمهدی بصورت خلاصه

کتاب روانشناسی کودکان استثنایی سید رضا میرمهدی بصورت خلاصه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

کتاب روانشناسی کودکان استثنایی سید رضا میرمهدی بصورت خلاصه

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی دکتر سیدرضا میرمهدی در ۶۸ صفحه شامل شش فصل منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب روان‌شناسی کودکان استثنایی (رشته روانشناسی)

«روان‌شناسی کودکان استثنایی» به قلم دکتر سیدرضا میرمهدی از کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در رشته‌روان شناسی است.این کتاب با هدف آشنایی دانشجویان رشته روان‌شناسی و علوم تربیتی با حوزه وسیع کودکان استثنایی تهیه شده است.

در تألیف این مجموعه سعی شده با بهره‌گیری از منابع به‌روز و معتبر، دانشجو از آخرین یافته‌ها و تغییرات صورت گرفته در این زمینه نیز آگاه گردد. برای دستیابی به این هدف کتاب در ۹ فصل تنظیم شده است.

در فصل اول به بررسی تاریخچه، تعریف و طبقه‌بندی کودکان استثنایی، شیوع، نقش وراثت و محیط در بروز موارد استثنایی،‌ شناسایی اولیه و مداخله زود هنگام نقش خانواده و حقوق کودکان استثنایی از منظر اسلام پرداخته شده است.

فصل دوم کتاب به مطالعه کودکان تیزهوش و با استعداد اختصاص دارد.

مطالعه در خصوص کودکان کم‌توان ذهنی، سیر تاریخی توجه به آنها، شیوع، علت‌شناسی، طبقه‌بندی، تغییرات مربوط به این حوزه در DSM-۵، اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های آموزشی در فصل سوم ارائه شده است.

در فصل چهارم کودکان با اختلال یادگیری ویژه، تعاریف و دیدگاه‌ها، شیوع، طبقه‌بندی، سبب‌شناسی، تغییرات در DSM-۵، روش‌های مداخله و آموزش بررسی شده است.

فصل پنجم کتاب به کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری اختصاص داده شده است. در این فصل به‌طور مشروح به بررسی تعاریف، دیدگاه‌ها، طبقه‌بندی‌ها، عوامل علت‌شناسی و برنامه‌ها و مداخلات درمانی پرداخته شده است.

در فصل ششم تعریف، طبقه‌بندی، سبب‌شناسی، ویژگی‌ها، روش‌های شناسایی و مداخله زود هنگام جهت کودکان با نقایص شنوایی بررسی شده است.

کودکان با اختلالات ارتباطی، گفتاری و زبان، تعاریف، طبقه‌بندی، شیوع، مراحل ارزیابی و تشخیص و مداخله‌های آموزشی در فصل هفتم بحث گردیده است.

در فصل هشتم کودکان با نقایص بینایی بررسی شده‌اند.

و آخرین فصل کتاب به کودکان با ناتوانی‌های جسمی – حرکتی و کودکان با ناتوانی‌های چندگانه بحث اختصاص دارد.

هدیه محصول:

نمونه سوالات ادوار گذشته دانشگاه پیام نور درس روانشناسی افراد با نیازهای خاص ۲ با پاسخنامه

مطالعه بیشتر