پاورپوینت روش تدریس پیشرفته

پاورپوینت روش تدریس پیشرفته
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت روش تدریس پیشرفته

دانش پژوهان گرامی ،این فایل حاوی فایل روش تدریس پیشرفته می باشد که با فرمت پاورپوینت در حجم ۲۶۳ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این محصول را از وبسایت خریداری و دانلود نمائید.

پاورپوینت روش تدریس پیشرفته ویژه اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی

یاد گیری:

اگر هدف از تدریس را، یادگیری فرا گیرندگان بدانیم. با توجه به دیدگاه جان دیوئی هدف و شیوه و روش های رسیدن به هدف را نمی توان از هم جدا کرد، و شیوه و هدف به صورت واحد در می آیند. در این حالت می توان کنش های یاددهی – یادگیری را یک فعل واحد دانست.

یادگیری، فرایندی است که طی آن فرد به بازنمائی های ذهنی خود بهبود می بخشد .

یادگیری، فرایند ایجاد تغییرات نسبتا پایدار در رفتار یا توان رفتاری که حاصل تجربه است.

یادگیری فعال، یادگیری که با حداقل دخالت عوامل خارجی صورت گیرد. عواملی مثل کتاب ،معلم و … عوامل تسهیل کننده یادگیری می باشند.

در یادگیری فعال ، کنترل یادگیری در دست یادگیرنده است.

اگر تجارب گیری و تعامل یادگیرندگان با این تجارب سبب رسیدن به سطوح بالای تفکر باشد یادگیری به شکل فعال در می آید.

یادگیری وب محور:

فراگیر – محور(یادگیرنده محور) و تجارب یادگیری چند بصری صورت می گیرد.
تدریس یعنی کاوشگری ، کاوشگری، کاوشگری
تدریس کاوش گری است نه فعالیت

ویژگی های یادگیری فعال

۱- یادگیرندگان بطور فعال در فرایند یادگیری مشارکت دارند.

۲- فرایند یادگیری از علائق، خواسته ها و اداراکات یادگیرندگان آغاز می شود.    ۳- محیط یادگیری بنحوی سازمان یابد که در آن یادگیری فراگیر – محور جریان داشته باشد.

۴-تجارب یادگیری باید بنحوی سازمان یابد که یادگیرنده را در روشن سازی و بیان نیازهایشان کمک می کند.

۵- هر کسی بتواند بر اساس تجارب و اطلاعات خود در یادگیری نقش مهمی را ایفا کند.

۶- معلم به همان اندازه از شاگردان یاد بگیرد که هر شاگرداز وی و سایر یادگیرندگان یاد بگیرد.

۷- استقلال یادگیرنده، مهم ترین رکن در یادگیری می باشد.

۸- مفیدترین و متداولترین ابراز بررسی میزان پیشرفت یادگیرنده ” ارزشیابی از خود ” باشد.

۹- مسئولیت و کنترل یادگیری بین یادگیرنده و عوامل خارجی (معلم، کتاب درسی و …) تقسیم شود.

۱۰- نقش آموزش دهنده(معلم) یا هر عامل خارجی فقط تسهیل کننده باشد.

۱۱- فرایند یادگیری مبدل به فرایند رشد و تکامل یادگیرنده گردد.

……

مطالعه بیشتر