دانلود خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور

دانلود خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور
نوع فایل
pdf
نویسنده
تاریخ انتشار
۱۱ خرداد ۱۳۹۸
دسته بندی
تعداد بازدید
41 بازدید
۳,۹۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور

دانشجویان و کاربران گرامی ،این فایل حاوی مطالعه خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی تالیف دکتر بهرام محسن ‌پور می باشد که با فرمت pdf در ۱۳ صفحه با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

این کتاب برای دانشجویان رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی به عنوان منبع اصلی درس «برنامه‌ریزی آموزشی» به ارزش ۲ واحد تدوین شده است. امید میرود علاوه بر جامعه دانشگاهی، علاقه‌مندان به تعلیم و تربیت نیز از آن بهره‌مند شوند.
فصل اول: کلیات
فصل دوم: سطوح برنامه‌ریزی آموزشی
فصل سوم: برنامه‌ریزی آموزشی در سطح خرد، مؤسسه و اصلاح و نوآوری
فصل چهارم: مبانی و اصول برنامه‌ریزی آموزشی
فصل پنجم: رویکردهای برنامه‌ریزی آموزشی در سطح کلان
فصل ششم: الگوهای برنامه‌ریزی آموزشی

بخشی از متن خلاصه کتاب مبانی برنامه ‌ریزی آموزشی دکتر بهرام محسن ‌پور:

فصل دوم /سطوح برنامه ریزی آموزشی

۱-سطوح برنامه ریزی آموزشی:
کلان(شامل سازمان آموزشی، مدرسه و نظام آموزشی می باشد-منظور برنامه ریزی هایی است که برای اجرا در سطح ملی یا کشوری صورت می گیرد).
میانه
فراکلان(برنامه های بلند مدت یا میان مدتی که به وسیله ی سازمان های بین المللی مانند یونسکو و سازمان های منطقه ای مانند ایسکو طراحی و تهیه می شوند،برنامه ریزی در سطح فراکلان تلقی می گردد).
خرد(فرد یا گروه های کوچک،مانند مدیریت مدرسه یا مربیان را در بر می گیرد-حیطه ی فعالیت، شامل آ.پ یک منطقه،چند بخش یا چندین منطقه ی روستایی است).
موسسه ای(واحد برنامه ریزی،یک دانشگاه،یک دانشکده،یک مجتمع،یک دبیرستان یا یک مدرسه ابتدایی باشد).
توجه:سطوح برنامه ریزی آرتور جی.دیویس:
برنامه ریزی نظام های آموزشی در سطح ملی،ایالتی و استانی.
برنامه ریزی موسسه ای در مقیاسی وسیع و درسطح واحدهای مربوط به مجتمع های آموزشی.
برنامه ریزی طرح یا پروژه.
توجه:تقسیم بندی کوپ در مورد موسسات آموزشی:فراموسسه-دانشگاه-موسسه جامع و آموزشکده محلی و فنی.
۲-ویژگی های برنامه ریزی آموزشی در سطح کلان:
مشخص بودن زمان اجرای برنامه ها(۵تا۷سال).
مشخص بودن منابع مالی قابل اختصاص برای اجرای برنامه.
مشخص بودن هدف های کمی با استفاده از شاخص های دانش آموزی و ظرفیت کالبدی.
مشخص بودن سیاست های آموزشی و اجرایی که سمت گیری عملیات آموزشی و اجرایی در حین برنامه را معین می کند…..
افزودن به سبد خرید

مطالعه بیشتر

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.