پروژه روانشناسی با عنوان نشخوار فکری

پروژه روانشناسی با عنوان نشخوار فکری
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

پروژه روانشناسی با عنوان نشخوار فکری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل مطالعه پروژه روانشناسی با عنوان نشخوار فکری می باشد که با فرمت ورد در ۵۸ صفحه تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

بخشی از متن:

مقدمه

نشخوار فکری، به صورت افکاری مقاوم و عودکننده تعریف می گردد که پیرامون موضوعی عادی، دور می زند و به طور غیرارادی، به آگاهی فرد وارد میگردد. پاسخهای نشخواری، نقطه مقابل حل مسئله مؤثر و ساختار یافته است و توجه را از موضوع های مدنظر و اهداف کنونی، منحرف می کند و مانع بروز رفتارهای مؤثری گردد(هونگ ، ۲۰۰۷).افرادی ‌که‌به‌ نشخوار‌ فکری‌ می‌پردازند،‌آن را‌شیوه‌ای‌ می دانند‌ که‌ به منظور‌ کسب‌ بینش‌ نسبت‌ به‌ مشکل‌خود،‌از‌آن استفاده‌ می کنند‌و‌ از‌ طریق ‌آن ‌بر‌ درون ‌خود،‌مو قعیت‌ مسأله ساز‌ و‌احساسات‌ خود،‌متمرکز‌ می‌شوند‌ (اسمیت‌و‌آلوی ، ۲۰۰۹).پژوهش ها نشان می دهد که افراد دارای نشخوار فکری مشکلات بیشتری در روابط بین فردی دارند (کوساک و اونن ، ۲۰۱۴).مدلهای شناختی بیان میکنند که همه تلاشهای ناموفق در کنترل نشخوارهای فکری در شکل گیری و تداوم اختلال، نقش تعیین کننده ای دارند (بلوچ، موریلو، لاسیانو، گارسیا-سوریانو، کابدو و کاری ، ۲۰۱۰).

پروژه روانشناسی با عنوان نشخوار فکری

در پژوهش حاضر به پیش بینی نشخوار فکری بر اساس راهبردهای مقابله با تنیدگی و مهارت¬های حل مسئله پرداخته می شود. تحقیقات متعدد در حوزه روانشناسی سلامت استفاده از راهبردهای مقابله ای سازگار در برابر موقعیت های تنیدگی زا و هیجان های منفی را عامل مهمی در شکل گیری سلامت جسمانی و روانی افراد نشان داده اند (جانه-لیوپیز و اندرسون، ۲۰۰۵). همچنین پژوهش گران نشان دادند که راهبردهای مقابله با تنیدگی بر تاب آوری افراد نقش مهمی دارند (مسینجر ، ۲۰۱۷؛ استراتا و دیگران، ۲۰۱۵). در واقع، استفاده بیشتر از راهبرد مقابله  با تنیدگی هیجان مدار با افزایش اضطراب، آسیب جسمانی، افسردگی و اختلال در عملکرد اجتماعی رابطه دارد، در حالی که راهبرد مقابله­ با تنیدگی مساله­ مدار بیشتر بر تعاملات فردی و عملکرد اجتماعی فرد اثر میگذارد (الوی و ریسکایند، ۲۰۰۶)

نشخوار فکری نیز به عنوان مجموعه­ ای از افکار منفعلانه هستند که جنبه تکرار ی دارند، بر علل و نتایج علائم متمرکزند و مانع سازگاری شده و به افزایش افکار منفی می ­انجامند (نولن-هوکسما و دیویس، ۱۹۹۹)….

مطالعه بیشتر