دانلود پرسشنامه و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن با فرمت ورد

دانلود پرسشنامه و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن با فرمت ورد
نوع فایل
word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
80,000 تومان 6,500 تومان٪92 تخفیف

توضیحات فایل:

دانلود پرسشنامه و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن با فرمت ورد

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پرسشنامه و مقیاس هیجان خواهی ماروین زاکرمن با فرمت ورد با کیفیت عالی در ۶ صفحه آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.

طبق نظریه «ماروین زاکرمن» هیجان خواهی تحت عنوان نیاز به تجارب و احساس های گوناگون، پیچیده، بدیع و بی سابقه و تمایل به خطر جویی تعریف شده است.

نکته مهمی که باید در اینجا متذکر شد آن است که یکی از عناصر اصلی هیجان خواهی تمایل یا اشتیاق به خطر جویی است، در حالیکه نتیجه رفتار کاوشی اشارت بر این که خطر جویی اغلب برانگیزنده ترس است و ترس با رفتار کاوشی ناهمساز یا غیر قابل تلفیق است. در چندین نظریه نیز چنین فرض شده است که هیجان هایی از قبیل ترس باعث سطوح انگیختگی بالا می شوند، به همین دلیل، ترس مانع کنجکاوی موجودات میشود (یعنی از هیجان خواهی و کسب تجربیات جدید، خودداری می کنند). زیرا آنها در سطح بهینه انگیختگی هستند و اما جالب است که زاکرمن توانسته است تمایل افراد را با خطرجویی به کاوشگری ارتباط دهد. به همین دلیل اگر فردی در مرحله خاصی از هیجان خواهی باشد، به همان نسبت خود را از نظر کارکرد عملی در معرض آزمایش قرار می دهد.

افراد هیجان خواه افرادی هستند که دارای خصوصیاتی همچون برونگرایی، خود مختاری، جسور و ناهماهنگ می باشند. در نگرشهای مذهبی و سیاسی بیشتر تمایل به آزاد اندیشی دارند، در برابر موفقیت های مبهم تحمل بیشتری دارند. در نگرشهای جنسی آنان از سلطه جویی ضعیف تری برخوردارند و پاسخهای فیزیولوژیکی آنان به محرکهای جدید شدیدتر از گروههای دیگر است.

معرفی پرسشنامه هیجان خواهی زاکرمن:

مقیاس هیجان خواهی زاکرمن ۴۰ ماده دارد که هر ماده دو پاسخ ممکن دارد که با یک عملکرد برای هیجان خواهی مرتبط است. این مقیاس دارای پنج خرده مقیاس ملال پذیری، گریز از بازداری، تجربه طلبی و ماجراجویی هست که هرکدام شامل ۱۰ سؤال می‌باشد. دامنه نمرات از ۰ تا ۴۰ می‌باشد که نمرات بالاتر به معنای هیجان خواهی بیشتر است. همچنین دامنه نمرات هر خرده مقیاس نیز مابین ۰ تا ۱۰ می‌باشد.

پرسشنامه و مقیاس هیجان خواهی زاکرمن

نوع فایل: word

تعداد گویه/سوال: ۴۰

تعداد صفحات: ۶ صفحه

مولفه/زیر مقیاس: ۴ 

نمره گذاری: دارد

تفسیر: دارد

روایی: دارد

پایایی: دارد 

مطالعه بیشتر