کامل ترین خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف

کامل ترین خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل

کامل ترین خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر سیف بصورت خلاصه ای جامع و کاربردی در قالب pdf تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب روانشناسی پرورشی نوین دکتر علی اکبر سیف بسیار کامل مناسب دانشجویان و متقاضیان کنکور ارشد و دکتری

کتاب «روانشناسی پرورشی نوین» نوشته‌ی دکتر «علی‌اکبر سیف» به توضیح و تبیین روان‌‌شناسی یادگیری و آموزش می‌پردازد. نویسنده در این کتاب مخاطبان را با نظریه‌ها، قوانین اصول روان‌شناسی یادگیری و انگیزش، کسب دانش‌ها و مهارت‌های لازم درباره‌ی اصول و مبانی روان‌شناسی پرورشی آشنا می‌کند. علاوه بر آن چگونگی کسب توانایی استفاده از نظریه‌ها و قوانین یادگیری و انگیزش در طراحی فعالیت‌های آموزشی و نظایر آن نیز در این کتاب ارائه شده است. مفاهیم کلی روان‌شناسی پرورشی، هدف، آمادگی یادگیرندگان، یادگیری و انگیزش، آموزش و ارزشیابی عنوان‌هایی است که در فهرست این کتاب به چشم می‌خورد. کتاب حاضر خلاصه ای جامع و کاربردی با فرمت پی دی اف و ۱۲۷ صفحه ای از کل کتاب (۷۲۰ صفحه) می باشد که در اختیار شما عزیزان مخاطبان قرار داده شده است.

 

فهرست موضوعی کتاب:

فصل اول : تعریف روانشناسی پرورشی

فصل دوم : پژوهش در روان شناسی پرورشی

فصل سوم : مراحل و هدف های آموزش

فصل چهارم : طبقه بندی هدف های آموزشی

فصل پنجم : ویژگی های ورودی یادگیرندگان

فصل ششم : نظریه های رشد شناختی

فصل هفتم : نظریه های رفتاری یادگیری

فصل هشتم : نظریه های شناختی یادگیری

فصل نهم : نظریه چند پردازی یادگیری ( نظام یاد )

فصل دهم : نظریه سازندگی یادگیری

فصل یازدهم : انگیزش و یادگیری

فصل دوازدهم : روش های آموزش و غیر مستقیم

فصل سیزدهم : آموزش برای یادگیری در حد تسلط

فصل چهاردهم : آموزش به کمک روش های تغییر رفتار

فصل پانزدهم : آموزش برنامه ای و ماشین آموزشی

فصل شانزدهم : آموزش مهارت ها و راهبردهای یادگیری و مطالعه

فصل هفدهم : آموزش مفاهیم و اصول

فصل هجدهم : آموزش حل مسأله و تفکر انتقادی

فصل نوزدهم : آموزش هوش و آفرینندگی

فصل بیستم : مفاهیم کلی ارزشیابی

فصل بیست و یکم : تهیه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی

بخشی از فایل:

فصل اول : تعریف روانشناسی پرورشی

روان شناسی پرورشی چنانچه از نام آن پیداست برخاسته از دو نظام مستقل یعنی روانشناسی و پرورش ( آموزش و پرورش ) است . روان شناسی پرورشی شاخهای از علم روان شناسی است که در خدمت پرورش کاران قرار دارد . روان شناسی خود یکی از شاخههای علوم تجربی و علوم تجربی نیز یکی از دانشها یا معرفتهای بشری است . ویژگی مهم علوم تجربی این است که یافتههای آن از راه مشاهده تجربی به دست میآید . در علوم تجربی مشاهده به دو شکل عمده مشاهده طبیعی و مشاهده کنترل شده صورت میگیرد . منظور از مشاهده طبیعی دقت کردن در امور هستی بدون دخل و تصرف در آنهاست . مشاهده کنترل شده به آن نوع مشاهده گفته میشود که دانشمند ابتدا در موقعیت های مورد نظر خود تغییراتی ایجاد مینماید و آن گاه به مشاهده نتایج حاصل میپردازد . روان شناسی علم مطالعه رفتار و فرآیندهای شناختی و ذهنی زیربنای رفتار است .

مطالعه بیشتر