پاورپوینت فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم عادل آذر

پاورپوینت فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم عادل آذر
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم عادل آذر

در این بخش پاورپوینت فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم عادل آذر در ۲۳ اسلاید قابل ویرایش اماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل اول کتاب تحقیق در عملیات نرم عادل آذر ،متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۲

فصل اول :

مقدمه

روش های مدل سازی سنتی

ماهیت تحقیق در عملیات نرم

مسائل آشفته و رویکرد های نرم

پارادایم ها ، روش شناسی ها ، و روش ها در علم مدیریت

نگاشت پیشرفتهای علم مدیریت

پارادایم بهینه سازی

پارادایم تفصیری

پارادایم انتقادی

رویکرد پست مدرن در علم مدیریت ( از سال ۲۰۰۰ تا کنون )

رویکرد های ساختاردهی مسئله

تحقیق در عملیات و و پژوهش عملیاتی :مقایسه دو کشور پیشرو ( آمریکا و انگلیس )

خلاصه فصل

محتوای اسلاید ۳

تاریخچه :

-اولین استفاده سازمان یافته از تحقیق در عملیات در جنگ جهانی دوم در انگلستان   و به سال ۱۹۴۱ بر می گردد .

– در جنگ جهانی دوم فرماندهی نظامی در انگلستان از گروهی از دانشمندان دعوت بعمل آورد تا در مسائل سوق الجیشی و تدابیر جنگی مربوط به دفاع زمینی و هوایی این کشور مطالعه نمایند. هدف آنها تعیین موثرترین روش استفاده از منابع محدود نظامی بود. از جمله مسائلی که مورد بررسی قرار گرفت مطالعه کارایی بمب افکنهای نوع جدید و روش استفاده از راداری بود که به تازگی اختراع شده بود. تشکیل این گروه علمی به عنوان اولین فعالیت رسمی تحقیق در عملیات به شمار آمده است.

– جالب اینجاست که این روش ها به قدری موفق بودند که بعد از جنگ توجه مدیران صنعتی را نیز به خود جلب نمود و گروهای تحقیق در عملیات دریافتند که مسائل نظامی تفاوتی با مسائل صنعتی و اقتصادی ندارند و می توان از این علم در صنعت هم استفاده نمود.

– و از این رو در اوایل دهه ی ۱۹۵۰ میلادی بود که در بخش های صنعتی آمریکا برای کاهشش ضایعات و افزایش بهره وری واحد های تولیدی و صنعتی کارشناسان ORمشغول به کار شدند. از این پس پیشرفت های چشمگیری که استفاده از روش های ORبرای واحد های صنعتی آمریکایی به وجود آورد باعث رشد روز افزون تحقیق در عملیات گردید و دانشمندان را به پژوهش های بیشتر در این زمینه ترغیب نمود.

– ابداع روش سیمپلکس جورج دانتزیگ در سال ۱۹۴۷ از اولین و مهمترین دستاوردهای این پژوهش ها بود. البته شایان ذکر است برخی از روشهای متعارف تحقیق در عملیات مانند برنامه ریزی پویا ، نظریه ی صف و نظریه ی موجودی ها تا قبل از سال ۱۹۵۰تا حدودی گسترش پیدا کرده بود.

                                                                       

مطالعه بیشتر