توضیحات فایل:
پاورپوینت تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان در ۲۵ اسلاید
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان در ۲۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید. پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد که به مدت یک هفته در ایمیل شما فعال خواهد ماند. پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.
پاورپوینت تاثیر تشویق و تنبیه بر یادگیری دانش آموزان
عناوین:
بیان مسئله
پیشینه پژوهش
مفاهیم اساسی
ردپای تشویق و تنبیه در کلام بزرگان
تشویق و تنبیه از نظر روان شناسی
نقش تشویق و تنبیه در تربیت
جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم.
محتوای اسلاید ۷
مقدمه
تشویق و تنبیه دو روش تربیتی هستند که برای رعایت مقررات و انضباط بابد در مدارس مد نظر قرار گیرند. تنبیه در مواردی به کار میرود که رفتار دانش آموز ناپسند، برخلاف مقررات و غیر دلخواه است و میخواهیم آن را خاموش یا تضعیف کنیم. این دو روش باید بطور صحیح بکار رود تا موجب آرامش خاطر گردد. بنابراین وجود تشویق و تنبیه برای پرورش انسانها به ویژه دانشآموزان یک امر ضروری است، زیرا یکسان بودن باعث دلسردی و جرأت یافتن افراد بدکار میشود.
محتوای اسلاید ۱۹
در مکتب تربیتی اسلام روش تشویق و تنبیه به صورتهای گوناگون مطرح شده است. ذکر مواردی ازقبیل بهشت و دوزخ، خیر و شر و اصطلاح سرانجام خوب و بد در قرآن کریم و سایر منابع اسلامی نشان دهندهی استفاده از این روش در مکتب تربیتی اسلام است. در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که به مومنان وعدههایی خوب و به بدکاران سرانجام بد و عاقبت وخیم را میدهند که اینها نشان دهندهی استفادهی این مکتب تربیتی از روش تشویق و تنبیه است.
محتوای اسلاید ۲۱
تشویق دانش آموزان باعث شده انگیزه و تلاش آنان برای درس خواندن افزایش یابد که بخش مهمی از کارکردهای مهم انگیزشی به خانواده و والدین مربوط میشود. هر دانش آموز با سابقهی انگیزشی خاص خود وارد مدرسه میشود و مدرسه و معلمان نمیتوانند این سابقه را نادیده بگیرند. توجه به تفاوتهای انگیزشی دانش آموزان کاربرد روشهای مدرسه یا معلم را اثر بخش خواهد کرد.