کتاب نظریه های یادگیری دکتر سیف (فصل اول و دوم)

کتاب نظریه های یادگیری دکتر سیف (فصل اول و دوم)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
9,800 تومان

توضیحات فایل:

کتاب نظریه های یادگیری دکتر سیف (فصل اول و دوم)

دانشجویان و کاربران گرامی،محتوای این فایل شامل پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب مقدمه ای بر نظریه های یادگیری دکتر سیف میباشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت فصل اول و دوم کتاب محتوای چندتا اسلاید را قرار میدهیم تا آشنایی بیشتری پیدا کنید.

محتوای اسلاید ۴

فصل اول:یادگیری چیست؟

آیا یادگیری باید به تغییر رفتاربینجامد؟
-نسبتا پایدار،چقدرپایداراست؟
-خوگرفتن وحساس شدن
-یادگیری مبتنی بر رویارویی با محرک
-یادگیری وعملکرد
-چرا به تمرین یاتجربه اشاره می کنیم؟
-نقش پذیری
-آیا یادگیری ازنوع خاصی ازتجربه به دست می آید؟
-یک تعریف تغییریافته از یادگیری
آیا انواع مختلفی ازیادگیری وجود دارد؟
-شرطی سازی کلاسیک
-شرطی سازی وسیله ای
یادگیری وبقا
چرابه مطالعه یادگیری بپردازیم؟

محتوای اسلاید ۵

تعریف یادگیری:

درفرهنگ لغت:
«کسب دانش، فهمیدن، یا تسلط یابی از راه تجربه یا مطالعه»

معروف ترین تعریف که به تغییردررفتار مشاهده پذیر اشاره می کندبه وسیله ی گرگوری ا.کیمبل پیشنهاد شده است:
«تغییرنسبتاپایداردرتوان رفتاری(رفتاربالقوه)که درنتیجه ی تمرین تقویت شده رخ می دهد».
۱- تغییر دررفتارمشاهده پذیر:
نتایج یادگیری همواره باید قابل انتقال به رفتار مشاهده پذیر باشدوپس از یادگیری ،یادگیرنده قادر به انجام کاری خواهد بود که پیش ازیادگیری نمی توانست آن را انجام دهد.
۲-نسبتا پایدارنه موقتی نه ثابت
۳-تغییر دررفتار الزاما نباید بلافاصله پس ازتجربه یادگیری رخ دهد.
۴-تغییردررفتار ازتجربه وتمرین ناشی می شود.
۵-تجربه یا تمرین باید تقویت بشود.یعنی این که تنها پاسخ هایی که به تقویت می انجامند آموخته می شوند.

محتوای اسلاید ۲۴

فصل دوم:روش های مطالعه ی یادگیری

مطالعه ی نظامداریادگیری

علم چیست؟

جنبه های نظریه

ازپژوهش تا نظریه

اصل ایجاز

آزمایش یادگیری
تصمیم های دلبخواهی دربرپاکردن یک آزمایش یادگیری
استفاده از الگویا مدل
یادگیری درآزمایشگاه درمقایسه با مشاهده ی طبیعی
نظرکوهن درباره ی چگونگی دگرگون شدن علم
نظرپوپردر باره ی علم

کوهن در مقایسسه با پوپر

محتوای اسلاید ۳۱

از پژوهش تا نظریه:

به عنوان یک مثال کلی ازکاربرد نظریه درروان شناسی ، می توانیم به پژوهشی که درآن رابطه ی بین محرومیت از غذا ونرخ یادگیری آزمایش می شود و غذا به عنوان تقویت کننده مورد استفاده قرار می گیرد اشاره کنیم.

هرچند که هدف علم کشف قوانین(روابط مشاهده شده ی بین رویدادها) است،با این حال ،صرف مشاهده و ثبت صدها یا شاید هزارها رابطه تجربی به ندرت کفایت می کند.دانشمندان معمولا می کوشند تا قوانینی را که کشف می کنند معنی دار سازند ،یعنی می کوشند تا آنها را به گونه ای مرتبط دسته بندی کنند.

این دسته بندی حداقل دو فایده دارد:

۱- کارکرد ترکیبی: تعداد زیادی مشاهده را تبیین کند.

۲- کارکرد اکتشافی: راه را برای پزوهش های آینده نشان دهد.

مطالعه بیشتر