جزوه و سوالات مدیریت تولید پیشرفته

جزوه و سوالات مدیریت تولید پیشرفته
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه و سوالات مدیریت تولید پیشرفته

دانشجویان و کاربران گرامی،در این بخش جزوه درس مدیریت تولید پیشرفته بهمراه نمونه سوالات با فرمت پی دی اف و ورد آماده دانلود گردیده است که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را دانلود و دریافت نمائید.

عناوین فصول جزوه مدیریت تولید پیشرفته:

فصل اول:روند شکل گیری پارادایم های تولید

فصل دوم:تولید ناب-تولید بهنگام-تولید انعطاف پذیر

فصل سوم:تولید چابک -مدیریت زنجیره تامین-مدیریت کیفیت جامع

فصل چهارم:مهندسی ارزش -گسترش عملکرد کیفیت-نظام آراستگی

فصل پنجم:کیفیت خدمات-مدل تعالی سازمانی-مدل شش سیگما

جلسه ششم: برنامه ریزی مواد و منابع- تکنولوژی گروهی- الگو برداری  -FMEA

جلسه هفتم: نظریه محدودیت- مهندسی همزمان- تاگوچی

بخشی از متن جزوه:

الف- برنامه ریزی مواد و منابع

مقدمه

منابع تولید ثروت در هر سازمان شامل مواد اولیه، تجهیزات، ماشین آلات،اطلاعات، نیروی انسانی و مدیریت می باشد که مدیریت آنها باعث ارزش افزوده برای سازمان ها می شود.

مسیر تکاملی سیستمهای برنامه‏ریزی‏ منابع سازمانی(انواع سیستمهای برنامه‏ریزی‏ منابع)

۱- برنامه ‏ریزی فرایندی مواد: ( BOM )

سیستمی است که موجودی هر کالا را باتوجه به صورت مواد،در سطح‏ مناسب و معنی نگه می‏دارد که،شامل: تشخیص نیازهای انبار،جبران کسری‏ قطعات،ردگیری مصرف هریک از قطعات،موازنه انبار و گزارش وضعیت‏ موجودی است.

۲- برنامه ‏ریزی نیازمندیهای‏ مواد:( MRP )

سیستمی است که با ارائه‏ برنامه زمانبندی مشخصی،تامین مواد مورد نیاز را برای فرآیند تولید،برنامه‏ریزی‏ می‏کند و با استفاده از اطلاعات‏ ورودی، مانند: نیازمندیهای تولید محصولات نهایی مختلف،ساختار سیستم تولید،سطح موجودی فعلی‏ هریک از کالاهای تمام‏شده در انبار،می‏تواند یک برنامه زمانبندی‏ شده برای عملیات تولید و خرید مواد اولیه ارائه دهد.

۳- برنامه ‏ریزی منابع تولید: ( MRP II )

سیستمی است که با پشتیبانی مجموعه گسترده‏ای از فعالیتها در راستای هماهنگ‏سازی‏ فرایندهای تولیدی و طراحی به کار می‏رود.این سیستم را مدیریت‏ تولید،خرید قطعات،کنترل‏ موجودی انبار،تا توزیع محصول نهایی‏ را در برمی‏گیرد.

۴- برنامه‏ ریزی منابع سازمانی: ( ERP )

سیستمی است که تمامی بخشها و وظایف یک سازمان را در بستر فناوری‏ اطلاعات یکپارچه می‏سازد به‏گونه‏ای‏ که بتوند تمامی نیازمندیهای بخشهای‏ مختلف سازمان را تامین کند و منابع‏ سازمان را به سرعت،دقت و با کیفیت بالا در کنترل مدیران سطوح مختلف سازمانی‏ قرار دهد،تا بتواند از آن،در جهت بهبود فرایند برنامه‏ریزی و تصمیم‏گیری،کمک‏ بگیرد.بخشهای مختلفی که در این زمینه‏ می‏توانند مفید و اثرگذار باشند،عبارتند از: مدیریت کیفیت،مدیریت مالی،مدیریت ساخت، منابع انسانی و…

مطالعه بیشتر