توضیحات فایل:
روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان (خلاصه و مفید)
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب روش های اصلاح و تغییر رفتار کودکان نوشته دکتر علی مصطفایی (۱۳۴۸) و حسن امینپور در ۳۰ صفحه شامل نه فصل بسیار جامع و مفید می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
خلاصه کتاب روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان
«روشهای اصلاح و تغییر رفتار کودکان» نوشته دکتر علی مصطفایی و حسن امینپور از مجموعه کتابهای آموزشی دانشگاه پیام نور در رشتهی روانشناسی است.کتاب روشهای تغییر و اصلاح رفتار، به توصیف اصول اساسی رفتار میپردازد تا دانشجو بیاموزد که چگونه رویدادهای محیطی بر رفتار انسان تأثیر میگذارند. هدف دیگر، توضیح دادن شیوههای مختلف تغییر رفتار است تا دانشجویان راهبردهایی را فراگیرند و به کمک آن روشها بتوانند به تغییر و اصلاح رفتار بپردازند.
این خلاصه کتاب از نه فصل تشکیل شده است و برای دو واحد درسی در یک ترم تحصیلی تدوین شده است.
فصل اول، مقدمهای بر تغییر و اصلاح رفتار است.
فصل دوم اطلاعاتی در مورد ثبت، رسم نمودار و روشهای گوناگون اندازهگیری ارائه میدهد. این اطلاعات در فصلهای بعدی مورد استفاده قرار میگیرد.
فصل سوم، دربارۀ مبانی نظری تغییر و اصلاح رفتار
و فصل چهارم، دربارۀ افزایش رفتارهای مطلوب بحث میکند. در این فصل، اصول تقویت، برنامههای تقویت، و تقویت افتراقی مورد بحث قرار میگیرد.
ایجاد رفتارهای تازه در فصل پنجم توضیح داده میشود؛ در این فصل روش شکلدهی، زنجیره کردن، قرینه دادن و سرمشقدهی با مثالهای متعدد مورد بررسی قرار میگیرد.
در فصل ششم، نگهداری رفتارهای مطلوب و روشهای مؤثر در نگهداری این رفتارها، از جمله برنامههای تقویت مورد بحث و بررسی قرار میگیرد.
فصل هفتم، به کاهش رفتارهای نامطلوب میپردازد؛ در این فصل پیرامون برنامههای مختلف تغییر رفتار، روشهای مثبت و منفی کاهش رفتار نامطلوب و روشهای معکوس کردن عادت بحث میشود.
مهارتهای رفتاری، در فصل هشتم توضیح داده میشوند. در این فصل، مفهوم الگو و الگوبرداری، فرایند توجه، آموزش و یادسپاری، تولید رفتار و بازخورد بررسی میشود.
فصل آخر، به تغییر رفتارشناختی میپردازد؛ در این فصل بازسازیشناختی، مراحل بازسازیشناختی، کنترل افکار منفی و تحریفشناختی مورد بررسی قرار میگیرد.