خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی پیام نور

خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی پیام نور

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی نوشته محمد رضا سالاری فر در ۲۹ صفحه شامل پنج فصل بسیار جامع و مفید منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام

خانواده یکی از نظامهای اولیه جوامع بشری است که با وجود تحولات اساسی، در اهداف و کارکردهای خود ثابت مانده و هنوز در همه جوامع اهمیت اساسی دارد. در بیشتر جوامع از جمله ایران مشکلات متعددی متأثر از تحولات اجتماعی،‌ صنعتی و علمی برای خانواده پدید آمده است. این مشکلات نشان می‌دهد که خانواده‌ها به توصیه‌های تربیتی و روان‌شناختی بسیاری برای رویارویی با پیچیدگیهای زندگی کنونی نیازمندند. مهم‌ترین متون دینی ما، یعنی قرآن، کلام پیامبر (ص) و معصومان (ع)، سرشار از توصیه‌های کارآمد و متناسب با عصر حاضر،‌ در باب اساسی‌ترین مسائل خانواده تا جزئی‌ترین موارد است.

در این خلاصه کتاب مباحث خانواده با تعریف خانواده، ازدواج و مقدمات آن، مانند شرایط همسرگزینی، آغاز شده و سپس به آثار روان‌شناختی ازدواج و روابط اعضای خانواده پرداخته شده است. سپس دیدگاههای اسلام در هر مورد تبیین شده است. در فصول بعد ارکان خانواده از قبیل مسئولیتهای زن و شوهر، والدین و فرزندان؛ نقش باورهای دینی، توصیه‌های اخلاقی و رفتاری اسلام؛ عوامل مشکلات خانوادگی و راهکارهای اسلام برای پیشگیری و حل آنها؛ انواع خانواده در اسلام و قوانین اقتصادی خانواده در اسلام از نگاه روان‌شناختی بررسی شده است…

فصول خلاصه کتاب خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی محمد رضا سالاری فر شامل:

فصل اول: نگاه اسلام به ازدواج

فصل دوم: آثار روانشناختی ازدواج

فصل سوم: ارکان خانواده

فصل چهارم: راهکارهای اسلام برای کارایی و رشد مطلوب خانواده

فصل پنجم: تعالیم اسلام و مشکلات خانوادگی

مطالعه بیشتر