خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی پیام نور

خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی پیام نور

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی دکتر سیدرضا میرمهدی در ۶۸ صفحه شامل شش فصل منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.

خلاصه کتاب روانشناسی کودکان استثنایی دکتر سیدرضا میرمهدی

این خلاصه کتاب با هدف آشنایی دانشجویان رشته روان‌شناسی و علوم تربیتی با حوزه وسیع کودکان استثنایی تهیه شده است. در تألیف این مجموعه سعی شده با بهره‌گیری از منابع به‌روز و معتبر، دانشجو از آخرین یافته‌ها و تغییرات صورت گرفته در این زمینه نیز آگاه گردد. برای دستیابی به این هدف خلاصه کتاب در ۶ فصل به شرح ذیل تنظیم شده است.

در فصل اول

به بررسی تاریخچه، تعریف و طبقه‌بندی کودکان استثنایی، شیوع، نقش وراثت و محیط در بروز موارد استثنایی،‌ شناسایی اولیه و مداخله زود هنگام نقش خانواده و حقوق کودکان استثنایی از منظر اسلام پرداخته شده است.

فصل دوم

کتاب به مطالعه کودکان تیزهوش و با استعداد اختصاص دارد.

مطالعه در خصوص کودکان کم‌توان ذهنی، سیر تاریخی توجه به آنها، شیوع، علت‌شناسی، طبقه‌بندی، تغییرات مربوط به این حوزه در DSM-۵، اقدامات پیشگیرانه و برنامه‌های آموزشی در فصل سوم ارائه شده است.

در فصل چهارم

کودکان با اختلال یادگیری ویژه، تعاریف و دیدگاه‌ها، شیوع، طبقه‌بندی، سبب‌شناسی، تغییرات در DSM-۵، روش‌های مداخله و آموزش بررسی شده است.

فصل پنجم

کتاب به کودکان با اختلالات هیجانی و رفتاری اختصاص داده شده است. در این فصل به‌طور مشروح به بررسی تعاریف، دیدگاه‌ها، طبقه‌بندی‌ها، عوامل علت‌شناسی و برنامه‌ها و مداخلات درمانی پرداخته شده است.

کودکان با اختلالات ارتباطی، گفتاری و زبان، تعاریف، طبقه‌بندی، شیوع، مراحل ارزیابی و تشخیص و مداخله‌های آموزشی در فصل هفتم بحث گردیده است.

مطالعه بیشتر