خلاصه کتاب کاربرد آزمونهای روانی حسن امین‌پور و حسین زارع 

خلاصه کتاب کاربرد آزمونهای روانی حسن امین‌پور و حسین زارع 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

خلاصه کتاب کاربرد آزمونهای روانی حسن امین‌پور و حسین زارع 

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل خلاصه کتاب کاربرد آزمون های روانی حسن امین‌پور و حسین زارع در ۳۵ صفحه شامل ۲۱ فصل حاوی نکات مهم و کلیدی منبع رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور مناسب جهت مرور سریع درس و آمادگی برای آزمون می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی تهیه و تدوین گردیده است.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

خلاصه کتاب کاربرد آزمون های روانی حسن امین‌پور و حسین زارع

«کاربرد آزمون‌های روانی» نوشته حسن امین‌پور و حسین زارع از کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در رشته روان‌شناسی است.

جنبش اندازه‌گیری‌های روانی در اواخر قرن نوزدهم به‌وسیلهٔ گالتون پایه‌گذاری شد و سپس به‌وسیلهٔ دیگر محققین توسعه یافت. امروزه در غالب کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه مراکزی وجود دارد که به موضوع چگونگی تدوین، اجرا و تفسیر آزمون‌های استاندارد شده می‌پردازند. هیچ حیطه‌ای از روان‌شناسی وجود ندارد که در بهره‌گیری از آزمون‌های روان‌شناختی بی‌نیاز باشد. بدون تردید یکی از کمک‌های روان‌شناسی به جامعه، سنجش مفاهیم و متغیرهای روان‌شناختی است.

در این کتاب علاوه بر معرفی سابقهٔ تهیه و استفاده از آزمون‌های روان‌شناختی در زمان‌های گذشته به معرفی آزمون‌های مختلف روان‌شناسی در حوزه‌های سلامت روانی، شناختی، شخصیت، مذهبی و خانواده پرداخته شده است. در هر بخش حداقل ۲ تا ۵ آزمون با ارائهٔ شاخص‌های اعتبار، روایی، هنجار و… معرفی شده‌اند و دانشجویان محترم ضمن آشنایی با این آزمون‌ها و شاخص‌های روان‌سنجی باید بتوانند آنها را به‌صورت عملی اجرا، نمره‌گذاری و تفسیر نمایند.

مطالب خلاصه کتاب در ۲۱ فصل گردآوری و تدوین شده‌اند که عناوین‌شان به ترتیب عبارت‌ است از:

فصل اول: کلیات و مفاهیم آزمون‌های روانی

فصل دوم: آزمون‌های سلامت روانی

فصل سوم: سایر آزمون‌های سلامت روانی

فصل چهارم: هوشیاری

فصل پنجم: آزمون مهارت های ذهن آگاهی کنتاکی

فصل ششم: آزمون نظم جویی شناختی هیجانی

فصل هفتم: آزمون‌های حوزه ‌شناختی

فصل هشتم:آزمون سبک هویت

فصل نهم:آزمون احساس غربت

فصل دهم:ازمون سرسختی

فصل یازدهم:سایر آزمون‌های شخصیت

فصل دوازدهم: آزمون‌ سنجش اعتقادات دینی

فصل سیزدهم: آزمون‌ جهت گیری مذهبی

مطالعه بیشتر