پاورپوینت طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری

پاورپوینت طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری در ۴۳ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جهت آشنایی شما عزیزان با محتوای پاورپوینت طبقه بندی و تحلیل هدفهای صریح آموزشی در حیطه یادگیری ، متن چند تا اسلاید را قرار می دهیم .

محتوای اسلاید ۱

طبقه بندی های مختلفی از هدفهای آموزشی ارائه شده است که معروفترین آنها طبقه بندی بنیامین بلوم و همکاران اوست . در این طبقه بندی هدفهای آموزشی در سه حیطه قرار می گیرند .

۱٫Conitive domine حیطۀ شناختی

۲٫Affective domine حیطۀ عاطفی

۳٫Psychomotor domine حیطۀ روانی حرکتی

محتوای اسلاید ۶

سطوح یادگیری در حیطه شناختی

هدفهای شناختی با آنچه دانشجو باید بداند و بفهمد سر وکار دارد . در این حیطه ، هدفها از ساده ترین سطوح شناخت به پیچیده ترین و از امور ذاتی محسوس به امور معنوی و غیرمحسوس تنظیم شده است . این هدفها شامل ۶  سطح به زیر است :

۱- دانش    ۲- فهمیدن  ۳- به کاربستن    ۴- تجزیه وتحلیل   ۵- ترکیب  ۶- ارزشیابی و قضاوت .

محتوای اسلاید ۲۹

سطوح یادگیری در حیطه عاطفی :

هدفهای حیطه عاطفی ، آن قسمت از هدفهای آموزشی هستند که با نگرشها ، عواطف ، علایق و ارزشها سر و کار دارند .

سطوح یادگیری در این حیطه به پنج طبقه تقسیم می شوند :

۱-دریافت و توجه کردن.

۲-پاسخ دادن.

۳-ارزش گذاری.

۴-سازماندهی ارزشها.

۵-تبلور ارزشهای سازمان یافته در شخصیت.

محتوای اسلاید ۳۷

سطوح یادگیری در حیطه روانی ـ حرکتی :

این حیطه شامل مهارتهای عملی در زمینه های فنی و حرفه ای ، تربیت بدنی ، هنر ، کار آزمایشگاهی و امثال آنها است که سطوح زیر را در بر می گیرد :

۱- مشاهده و تقلید.

۲- اجرای عمل بدون کمک.

۳- دقت در عمل.

۴- هماهنگی حرکات.

۵- عادی شدن عمل.

مطالعه بیشتر