جزوه متون فقه ۲ فقه خانواده بهمراه نمونه سوالات امتحانی

جزوه متون فقه ۲ فقه خانواده بهمراه نمونه سوالات امتحانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

جزوه متون فقه ۲ فقه خانواده بهمراه نمونه سوالات امتحانی

دانشجویان و کاربرن گرامی، محصول مورد نظر شامل جزوه متون فقه ۲ فقه خانواده بهمراه نمونه سوالات امتحانی دانشگاه پیام نور و آزاد مناسب برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته حقوق در باب ازدواج و طلاق و … در ۴۶ صفحه بهمراه نمونه سوالات امتحانی با کد درس ۱۲۲۰۷۵۵ با پاسخنامه (بروز شده نیمسال اول ۹۹-۹۸ ) می باشد که با فرمت pdf با کیفیت عالی در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید.

بخشی از متن متن جزوه متون فقه ۲ :

تعریف نکاح :

رابطه است حقوقی ـ عاطفی که با عقد بین زن و مرد حاصل می شود و به آنها حق می دهد که با یکدیگر زندگی کنند و مظهر بارز این رابطه ، حق تمتع جنسی است .) محقق داماد (در نهایت نکاح عقدی است الزم و لزومش ، لزوم حکمی است .

احکام تکلیفی در فقه:

الزم است بعیی اصطالحات خاص فقهاء را ککر کنیم. از آن جمله این است که فقهاء احکام را، یعنی مقررات موضوعه الهی را به دو قسم تقسیم میکنند: حکم تکلیفی، حکم وضعی .
حکم تکلیفی یعنی وجوب، حرمت، استحباب، کراهت، اباحه ، این پنج حکم به عنوان احکام
خمسه تکلیفیه خوانده میشوند .

میگویند از نظر اسالم هیچ کاری از کارها خالی از این پنج حکم نیست، یا واجب است یعنی باید انجام یابد و نباید ترک شود مانند نمازهای یومیه، و یا حرام است یعنی نباید انجام یابد و باید ترک شود مانند دروغ، ظلم، شرب خمر و امثال اینها، و یا مستحب است، یعنی خوب است انجام یابد ولی اگر انجام نیافت مجازات ندارد، مانند نمازهای نافله یومیه، و یا مکروه است، یعنی خوب است انجام نیابد ولی اگر انجام یافت مجازات ندارد، مانند سخن دنیا گفتن در مسجد که جای عبادت است، و یا مباح است، یعنی فعل و ترکش علی السویه است
مانند اغلب کارها. احکام تکلیفی همه از قبیل امر و نهی و یا رخصت است ….

شما می توانید با کلیک بروی دکمه افزودن به سبد خرید سفارش خود را ثبت و بعد از آن فایل را دریافت نمایید

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

برای پرداخت از کلیه کارتهای عضو شتاب میتوانید استفاده نمائید.

بعد از پرداخت آنلاین لینک دانلود فعال و نمایش داده میشود ، همچنین یک نسخه از فایل همان لحظه به ایمیل شما ارسال میگردد. در صورت بروز هر مشکلی،میتوانید از طریق تماس با ما پیغام بگذارید.

مطالعه بیشتر