کتاب زمینه ها ،عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران ملکوتیان ppt

کتاب زمینه ها ،عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران ملکوتیان ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
نویسنده
دسته بندی
7,500 تومان

توضیحات فایل:

کتاب زمینه ها ،عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران ملکوتیان ppt

دانشجویان و کاربران گرامی ، در این بخش پاورپوینت و خلاصه کتاب زمینه ها ،عوامل و بازتاب جهانی انقلاب اسلامی ایران رهیافت فرهنگی نوشته مصطفی ملکوتیان در قالب ppt و در ۱۷۵ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است که می توانید پس از پرداخت هزینه به صورت آنلاین، این محصول را دریافت کنید.

در این کتاب که به عنوان دو واحد درس انقلاب اسلامی برای دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور در نظر گرفته شده است، به بحث در مورد علل وقوع انقلاب اسلامی در ایران و ابعاد فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و دینی این انقلاب پرداخته شده و دیدگاه‌های مختلف در این زمینه‌ها منعکس گردیده است. نویسنده ابتدا به بیان دیدگاه‌های برخی از صاحب‌نظران معاصر در مورد ابعاد و آثار انقلاب اسلامی و ایدئولوژی حاکم بر آن پرداخته و سپس تحولات مهم صورت گرفته در عرصه‌های مختلف پس از وقوع انقلاب اسلامی مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و تغییرات صورت گرفته در زمینه قدرت سیاسی نظام حاکم بر ایران و مقایسه‌ای بین نظام سیاسی و اجتماعی در ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام داده است. در ادامه نویسنده به بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی و بازتاب جهانی این انقلاب را مورد بحث و بررسی قرار داده است

«هدف از تألیف این کتاب تبیبن علمی نقش عوامل فرهنگی (دین و محتوای درونی و عوامل و نهادهای آن) در پاسخ دو پرسش از مهم‌ترین سؤال‌های مربوط به انقلاب یعنی زمینه‌ها و عوامل وقوع و بازتاب‌های منطقه‌ای و جهانی انقلاب اسلامی بوده است. اساسا نویسندگان غربی یا غرب محور، در بیان علل وقوع انقلاب به عوامل سیاسی، اقتصادی یا اجتماعی تاکید می‌کنند و از سوی دیگر از بازگویی بازتاب‌های انقلاب ابا دارند؛ زیرا وقوع انقلاب در کشورهای تحت سلطه، با منافع قدرت های سلطه‌گر جهانی سازگار نیست.»

فهرست فصول خلاصه کتاب انقلاب اسلامی ایران مصطفی ملکوتیان:

فصل اول : رهیافت علمی

فصل دوم: پیشیه تحولات کشور

فصل سوم: قدرت سیاسی؛ ویژگیها و اقدامات

فصل چهارم: نیروی اجتماعی ؛ ویژگی ها و اقدامات

بخش دوم :بازتاب جهانی انقلاب اسلامی

فصل اول: محورهای مختلف در بازتاب‌های نظری و عملی انقلاب اسلامی

فصل دوم: انقلاب اسلامی: نظام بین‌الملل و آینده غرب

انقلاب‌های رنگی در آسیای مرکزی و قفقاز و تمایز آنها از انقلاب‌های واقعی

مطالعه بیشتر