پاورپوینت روش های طراحی و تولید صنعتی

پاورپوینت روش های طراحی و تولید صنعتی
نوع فایل
ppt
حجم فایل
54mb
نویسنده
دسته بندی
7,900 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت روش های طراحی و تولید صنعتی

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، پاورپوینت درس روشهای طراحی و تولید صنعتی همراه با اشکال و تصاویر می باشد که در قالب ppt در ۹۶ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بود و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

بخشی از متن پاورپوینت روشهای طراحی و تولید صنعتی :

محتوای اسلاید ۲۲

سازه‌های فضاکار

سازه فضاکار یک سیستم خرپای سه بعدی است که دهانه‌های آن در دو جهت گسترش یافته‌اند و اعضای آن فقط تحت تأثیر کشش و فشار قرار دارند. این سازه‌ها از مدول‌های یکسان و تکرار شونده با لایه‌های موازی در بالا و پایین (مشابه میله‌های فوقانی و تحتانی خرپا) تشکیل می‌گردند.

بررسی کلی

ساده‌ترین نوع قاب‌های فضایی به این گونه‌است که هرم‌هایی با سقف تخت و با استفاده از میله‌های آلومینیومی یا فولادی میله‌ای شکل ساخته شوند. در بیشتر مواقع، این نوع از قاب‌ها شبیه به بازوی متحرک افقی یک جرثقیل است که در کنار هم قرار گرفته‌اند. انواع دیگر قاب‌های فضایی که دارای استحکام بیشتری نیز هستند و هندسه آن همانند هندسه اجسام افلاطونی شکل گرفته اند.

محتوای اسلاید ۲۳

مزایا: سازه‌های فضاکار مزیت‌هایی دارند که در ذیل به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

زیبایی

عدم استفاده از عملیات جوشکاری در هنگام نصب

سبک بودن

سرعت

هزینه پایین در دهانه‌های بزرگ

امکان بازکردن و بستن مجدد سازه

تولید قطعات در کارخانه

تغییر در فضای ایجاد شده

ضریب ایمنی بالا

ایجاد سقف افقی در فضایی داخلی

ایجاد سقف با دهانه های بسیار بزرگ.

محتوای اسلاید ۷۱

ساختارهای اوریگامی

اریگامی یا «هنر کاغذ و تا» یکی از کاردستیهای محبوب ژاپنی است که امروزه در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد.

هدف این هنر آفریدن طرح‌های جالب از کاغذ با کمک تاهای هندسی است. معنای لغوی این واژه در زبان ژاپنی «تا کردن تمام مدل‌های کاغذ را دربردارد. اریگامی معمولا از تعداد کمی، تاهای گوناگون استفاده می‌کند، ولی همین تاها می‌توانند به روش‌های گوناگونی ترکیب شوند تا طرحهای متفاوتی ایجاد کنند. به‌طور کلی، این طرحها با یک برگ کاغذ مربع شکل آغاز می‌شود، که هر روی آن ممکن است به رنگ متفاوتی باشد و بدون بریدن کاغذ ادامه می‌یابد. اریگامی روش ارائهٔ اشکال است، که عمدتاً با خم کردن کاغذ یا ورق های فلز و.. حاصل می‌شود.

تصویر بخشی از فایل

مطالعه بیشتر