راهبردها و فنون طراحی آموزشی هاشم فردانش

راهبردها و فنون طراحی آموزشی هاشم فردانش
نوع فایل
pdf+word
حجم فایل
10mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

راهبردها و فنون طراحی آموزشی هاشم فردانش

دانشجویان و کاربران گرامی ،محتوای این فایل خلاصه و جزوه برخی فصول درس طراحی آموزشی منبع :کتاب راهبردها و فنون طراحی آموزشی دکتر هاشم فردانش بهمراه نمونه سوالات تستی و تشریحی با پاسخنامه می باشد که با فرمت ورد و پی دی اف تهیه و تدوین گردیده است.

بخشی از نمونه سوالات:

۱-تعریف نظام ؟

نظام یا سیستم را یک واحد مشخص هدفدار تعریف کرده اند که برای حصول به هدف یا هدف های مورد نظر کارها و اعمالی را به صورت هماهنگ انجام می دهد.

۲- دو مورد از مصادیق نظام اموزشی را بنویسید ؟

۱- برنامه اموزشی که یک فرد برای خودش تهیه می کند مانند مطالعه ازادی که فرد برای ارتقای دانش خود در یک زمینه انجام می دهد .۲-برنامه اموزشی که یک فرد برای فرد دیگر تهیه می کند مانند : اموزشی که کارفرما برای ارتقای دانش و مهارت های کارگر خود به او ارائه می دهد.

۳- طراحی در لغت به چه معناست ؟

طراحی در لغت به معنای اختراع کردن اندیشیدن یا تنظیم یک نظریه ذهنی ترسیم ساختن و اماده کردن پیش نویس یک نقشه کاری برای حصول انچه که از پیش تعیین شده آمده است.

۴- پنج حیطه علوم تربیتی شامل چیست ؟

آموزش – برنامه درسی – مشاوره – مدیریت – ارزشیابی

۵- تعریف آموزش ؟

مجموعه تصمیمات و اقداماتی که یکی پس از دیگری اتخاذ می شود یا انجام می گیرد و هدف ان دستیابی هر چه بیشتر شاگرد (ان) به اهداف مشخص آموزشی است

۶- سه متغیر هر موقعیت آموزشی شامل چیست ؟

روش های آموزشی – شرایط آموزشی – نتایج آموزشی

۷-سه متغیر هر موقعیت آموزشی را تعریف کنید ؟

روشها عبارت است از انواع مختلف عملکرد شرایط عبارت است از محدودیت ها و یا عوامل تغییر ناپذیری که در هر محیط آموزشی وجود دارد و نتایج همان پیامد هایی است که پس از ارائه هر آموزش به دست می آید.

مطالعه بیشتر