فرایند برنامه ریزی آموزشی دکتر فریده مشایخ ppt

فرایند برنامه ریزی آموزشی دکتر فریده مشایخ ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
5,900 تومان

توضیحات فایل:

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، پاورپوینت فرایند برنامه ریزی آموزشی تألیف: گروه مشاوران یونسکو ترجمه: دکتر فریده مشایخ می باشد که در قالب ppt در ۴۱ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

دانلود خلاصه کتاب فرآیند برنامه ریزی آموزشی
تالیف مشاوران آموزشی یونسکو
ترجمه فریده مشایخ
منبع رشته علوم تربیتی و آمادگی ارشد
شامل:
خلاصه پاورپوینت قابل ویرایش

مقدمه

برنامه ریزی آموزشی که معنای وسیع آن عبارت است از: فرایند اتخاذ مجموعه ای از تصمیمات برای انجام اقدامات مربوط به امور آموزشی در آینده، طی قرون گذشته، به طرق گوناگون مورد استفاده قرار گرفته است. اما برنامه ریزی آموزشی به مفهوم جدید آن برای اولین بار در سال ۱۹۲۳ در کشور اتحاد جماهیر شوروی مورد استفاده قرار گرفت. از این رو اگر چه برنامه ریزی آموزشی دارای سابقه ای بس طولانی است، ولی مفهوم معاصر آن بسیار نوپا می باشد. و عملاً، مفهوم جدید برنامه ریزی آموزشی  در سطح بین المللی در دهه ۱۳۴۰شمسی (۱۹۶۰) میلادی در رابطه با ضرورت رشد اقتصادی مطرح شد و به تدریج گسترش یافت.

بخش نخست: آموزش در اجتماع در حال تحول

مفهوم توسعه

این جمله را به دفعات شنیده ایم: «جامعه در حال تغییر است چون مردم خواستار تغییرات هستند». اگر به مفهوم این جمله دقت کنیم می توانیم چنین نتیجه بگیریم که اولا تغییر خواست مردم است و بدون خواست مردم تغییری بوجود نمی آید. ثانیا، مردمی که جویای تغییر هستند از دولت خود یاری می خواهند ولی خواستار هر نوع تغییری نیستند، بلکه آن تغییری را جستجو می کنند که به توسعه بیانجامد. از این رو باید ببینیم مفهوم توسعه چیست؟ در پاسخگویی به این سوال باید دقت کرد. چون مهم ترین توجیه برنامه ریزی آموزشی این است که به توسعه کشور کمک کند.

«به طور کلی توسعه فرایندی هدفدار است که به وسیله انسان آغاز می گردد و هدف آن بهبود بخشیدن به شرایط زیستی کلیه افرادی است که در یک جامعه زندگی می کنند.»

سه جنبه اساسی این تعریف:

۱ـ توسعه فرایندی است که حرکت آن در جهت بهزیستی است.

۲ـ فرایند توسعه به وسیله انسان آغاز می گردد.

۳ـ توسعه فرایندی است مداوم.

مطالعه بیشتر