جزوه روانشناسی سلامت پیشرفته پیام نور

جزوه روانشناسی سلامت پیشرفته پیام نور
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
8,500 تومان

توضیحات فایل:

جزوه روانشناسی سلامت پیشرفته پیام نور

کاربران گرامی محتوای این فایل ، جزوه و خلاصه کتاب روانشناسی سلامت پیشرفته دکتر اسحق رحیمیان‌ بوگر و دکتر مهدی قدرتی‌ میرکوهی دانشگاه پیام نور مقطع کارشناسی ارشد روان شناسی ویرایش جدید می باشد که در قالب pdf در ۱۳۴ صفحه تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه روانشناسی سلامت پیشرفته پیام نور:

خلاصه های هشت فصل بهمراه سوالات پایان هر فصل با جوابهاشون

معرفی کتاب روان شناسی سلامت پیشرفته (کارشناسی ارشد روان شناسی)

«روان‌شناسی سلامت پیشرفته» نوشته دکتر اسحق رحیمیان‌ بوگر و دکتر مهدی قدرتی‌ میرکوهی از کتاب‌های انتشارات دانشگاه پیام نور برای تدریس در مقطع کارشناسی ارشد روان شناسی است.روان‌شناسی سلامت با استفاده ازنظریه‌ها و فنون روان‌شناختی متناسب با سلامتی درپی فهم سبب‌شناسی، تداوم و آثار سلامت و ناتوانی جسمی و روان‌شناختی افراد است.

هدف اصلی نویسندگان تدوین کتابی مرجع، ساده و راهنمای کاربردی در ارائۀ خدمات روان‌شناسی سلامت بوده‌ است. این کتاب با برقراری ارتباط بین آسیب‌ شناسی فیزیولوژیکی، ایمنی‌شناسی‌عصبی – روانی و ابعاد روانی – اجتماعی سلامت و بیماری، یک منبع درسی مناسب برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های روان‌شناسی سلامت، طب رفتاری، سلامت رفتاری، سازگاری با بیماری‌های مزمن، پیشگیری از بیماری، پزشکی اجتماعی، پرستاری و نیز مددکاری اجتماعی است. مهم‌تر اینکه، این کتاب به‌عنوان یک منبع درسی و مرجع ضمن ارائۀ اطلاعات جامع و سهل‌الوصول برای روان‌شناسان سلامت، روان‌شناسان بالینی و پزشکان یک منبع معتبر و به‌ روز است که پژوهشگران را به انجام پژوهش تجربی در مورد حالات سلامتی و مداخلات مرتبط و معتبر ترغیب می‌نماید.

گزیده ای از کتاب روان شناسی سلامت پیشرفته:

اغلب برنامه های درمان چند تخصصی از تبحر و مهارت متخصصان پزشکی فیزیوتراپیست ها کاردرمانگران و روان شناسان سلامت استفاده می کنند و بر این اساس استوارند که عوامل رفتاری در پیدایش یا تداوم درد مزمن نقش اساسی دارند . طبق الگوی رفتاری فوردایس رفتار آشکار درد براساس اصول هر دو نوع شرطی سازی پاسخ گر و عامل مفهوم سازی می شود درد پاسخگر توسط محرک های پیشایند درد نظیر آسیب جسمی کنترل می شوند و الگویی مناسب برای تبیین درد حاد است. درد عامل توسط محرک های پسایند یا تقویت کننده های محیطی کنترل می شود که الگویی مناسب برای درد مزمن است….

مطالعه بیشتر