پاورپوینت های درس حسابرسی داخلی بانک ها

پاورپوینت های درس حسابرسی داخلی بانک ها
نوع فایل
ppt
حجم فایل
113mb
نویسنده
دسته بندی
12,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت های درس حسابرسی داخلی بانک ها

دانشجویان و کاربران گرامی محتوای این فایل ، پاورپوینت های درس حسابرسی داخلی بانک ها رشته کارشناسی مدیریت امور بانکی می باشد که در قالب ppt قابل ویرایش تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد .امید است که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع گردد . در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از وبسایت ما با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

فهرست و عناوین فصول پاورپوینت های درس حسابرسی داخلی بانک ها :

فصل اول: طراحی برنامه های حسابرسی و رسیدگی به مدارک عمومی

فصل دوم: حسابرسی دارایی ها

فصل سوم:حسابرسی بدهی ها و حقوق صاحبان سرمایه

فصل چهارم :حسابرسی صورت سود و زیان و تکمیل فرایند حسابرسی

فصل پنجم: گزارشگری حسابرسی

بخشی از متن پاورپوینت:

فصل اول: طراحی برنامه های حسابرسی و رسیدگی به مدارک عمومی

بخش اول: طراحی برنامه های حسابرسی

بخش دوم: رسیدگی به مدارک عمومی

برنامه حسابرسی

تعریف: برنامه حسابرسی، فهرست تفصیلی و مشروح و روش‌های رسیدگی است که باید در طول کار حسابرسی انجام شود.
در مراحل اولیه برنامه‌ریزی کار حسابرسی، یک برنامه حسابرسی مقدماتی تهیه می‌شود. اما، این برنامه مقدماتی با پیشرفت کارهای حسابرسی، پیوسته تعدیل می‌گردد؛ برای مثال، نوع و ماهیت، زمان‌بندی و میزان روش‌های آزمون محتوا به ارزیابی حسابرسی از خطر کنترل بستگی دارد. بدینسان، تا زمانی که ارزیابی سیستم کنترل داخلی پایان نیابد، برنامه نهایی حسابرسی نمی‌تواند تنظیم شود. این برنامه نهایی نیز در صورت تجدیدنظر حسابرسان در برآوردهای اولیه از اهمیت یا خطر حسابرسی، یا کشف مشکلاتی از طریق انجام شدن آزمون‌های محتوا باید تعدیل شود.

دو بخش عمده طراحی برنامه های حسابرسی

برنامه حسابرسی معمولاً به دو بخش عمده تقسیم می‌شود. بخش اول برنامه به روش‌های کسب شناخت و ارزیابی ساختار کنترل داخلی صاحبکار اختصاص دارد و بخش دوم، به اثبات مبالغ خاص مندرج در صورت‌های مالی و همچنین، کفایت افشا در صورت‌های مالی می‌پردازد.

۱) بخش سیستم برنامه حسابرسی

۲) بخش آزمون های محتوای برنامه حسابرسی

بخش سیستم برنامه حسابرسی

بخش اول برنامه حسابرسی پیرامون چرخه‌های عمده معاملات طبق سیستم کنترل داخلی صاحبکار سازمان می‌یابد؛ برای مثال، بخش سیستم برنامه حسابرسی یک شرکت تولیدی ممکن است به برنامه‌های جداگانه‌ای برای (۱) چرخش فروش و وصول، (۲) چرخه خرید، (۳) چرخه تولید، (۴) چرخه حقوق و دستمزد و (۵) چرخه تأمین مالی، تقسیم شود. روش‌های رسیدگی مربوط به بخش سیستم‌ برنامه حسابرسی به طور متداول شامل تهیه نمودگر هر یک از چرخه‌های معاملات، آزمون کنترل عمده در سیستم کنترل داخلی، شناسایی نقاط ضعف و قوت سیستم کنترل داخلی و تعیین خطر کنترل است….

مطالعه بیشتر