پاورپوینت ماهواره های اقلیم شناسی (۳۴ اسلاید)

پاورپوینت ماهواره های اقلیم شناسی (۳۴ اسلاید)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت ماهواره های اقلیم شناسی (۳۴ اسلاید)

کاربران گرامی،محتوای این فایل پاورپوینت ماهواره های اقلیم شناسی می باشد که در ۳۴ اسلاید قابل ویرایش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده مینمایید.در صورت تمایل می توانید این محصول را از فروشگاه خریداری و دانلود نمایید.

تاریخچه

ماهواره‌های آب و هوائی اولین بار توسط آمریکائی‌ها و در سال ۱۹۶۰ برای مشاهده و دریافت اطلاعات واقعی آب و هوائی به آسمان پرتاب گردیدند. در آگوست همین سال، نخستین تصویر زمین از فضا در روزنامه ملی ژئوگرافیک Geographic)) منتشر گردید. از این تاریخ به بعد، ماهواره‌های بیشتری به فضا پرتاب شدندهمانطور که زمین و دیگر سیاره‌ها در مدار خاص خود به دور خورشید می‌گردند، ماهواره‌های نیز در مدارهای خاصی در حال چرخش‌اند. انتخاب این مدارها برای ماهواره‌ها به منظور و هدفی که ماهواره به آن منظور به فضا پرتاب شده است بستگی دارد. می‌توان مداری را انتخاب نمود که در مسیر قطب شمال و جنوب قرار می‌گیرد و یا مداری که حول خط استوا می‌باشد و یا هر مداری ما بین این دو حالت. همچنین در انتخاب مدار ماهواره عامل ارتفاع نیز می‌تواند درنظر گرفته شود مثلا ارتفاعات هزاران مایلی بالای زمین و یا ارتفاعات صدها مایلی.

دو نوع اصلی ماهواره‌های آب و هوائی وجود دارد.

  • ۱-مدارثابتGeostationary
    ۲ – مدار قطبی Polar Orbiting
  • ماهواره های Geostationary برای هشدارهای کوتاه مدت و ماهواره‌های Polar Orbiting برای پیش بینی‌های بلند مدت تر بکار می‌روند. هر دو نوع ماهواره‌ها برای دیده بانی‌ کامل آب و هوائی جهان لازم هستند.

فهرست و عناوین:

انواع سنجنده های هواشناسی

ماهواره DMSP

ماهواره ATS

Seasat

سنجنده های Seasat

ماهواره های METOSAT

ماهواره Nimbus

ماهواره های GOES

ماهواره FENGUN

ماهواره NOAA

کاربرد داده های دورسنجی در اتمسفر

ماهواره های هواشناسی برای گزارش و پیش بینی وضع هوا

رادارهای هواشناسی در پیش بینی وضع هوا

تعیین تغییرات دما با افزایش ارتفاع از طریق ماهواره

اندازه گیری سرعت باد

طوفان یا تند باد

اقلیم شناسی ماهواره ای

مزایای ماهواره های هواشناسی

مطالعه بیشتر