شیپ فایل های استان خوزستان

شیپ فایل های استان خوزستان
نوع فایل
شیپ فایل
حجم فایل
54mb
نویسنده
دسته بندی
8,500 تومان

توضیحات فایل:

شیپ فایل های استان خوزستان

کاربران گرامی در این بخش مجموعه ارائه شده حاوی شیپ فایل های مهم مربوط به استان خوزستان به شرح ذیل میباشد:

محدوده (استان، شهرستان ها، شهرها و…)، نقاط روستایی و شهری، توپوگرافی (منحنی میزان، Dem)، رودهای محدوده، جاده های اصلی، جنس خاک، پوشش گیاهی، گسل های فعال، حوضه های آبریز و…

شیپ فایل های استان خوزستان مجموعه ای است که توسط متخصصین پایگاه داده های جغرافیایی تهیه و گردآوری شده است . این مجموعه شامل تعداد بسیاری از لایه های اطلاعات مکانی و فضایی بسیار مهم است ، که مورد نیاز محققان و پژوهشگران در حوزه های مختلف علمی( شهری ، محیط زیست ، عمران ، معدن ، و … ) می باشد .

شیپ فایل Shapefile فرمت عمومی داده‌های برداری در نرم‌افزار سامانه اطلاعات جغرافیایی (GIS) می باشد. قالب شیپ‌فایل داده‌های مکانی عوارض گرافیک برداری را به شکل نقطه، خط و چندضلعی نمایش می دهد که برای نمونه می توان به‌ترتیب جهت نمایش چاه آب، رود و دریاچه اشاره نمود .

دانلود شیپ فایل های استان خوزستان

نقشه شیپ فایل های استان خوزستان

لایه های اطلاعاتی جی ای اس استان خوزستان

شیپ فایل های کامل استان خوزستان

نقشه های جی ای اس استان خوزستان

نقشه های GIS استان خوز ستان

لایه های شیپ فایل استان خوز ستان

لایه های GIS خوز ستان

شیپ فایل های استان خوزستان

استان خوزستان

با مساحتی حدود ۶۴۲۳۶ کیلومتر مربع ، بین چهل و هفت درجه و چهل یک دقیقه تا پنجاه درجه و سی و نه دقیقه طول شرقی از نصف النهار گرینویچ و بیست و نه درجه و پنجاه و هشت دقیقه تا سیوسه درجه و چهار دقیقه عرض شمالی از خط استوا ، در جنوب غربی ایران واقع شده است. این استان از شمال غربی با استان ایلام، از شمال با استان لرستان، از شمال شرقی و شرق با استانهای چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد؛ از جنوب با خلیج فارس و از غرب با کشور عراق هم مرز است. بر اساس تقسیمات کشوری سال ۱۳۵۷، این استان دارای پانزده شهرستان، سیو پنج بخش، سیزده دهستان و ۴۴۹۶ آبادی دارای سکنه میباشد. مرکز استان خوز ستان شهر اهواز و سایر شهرستانهای آن عبارتند از: آبادان، اندیمشک، اهواز، ایذه، باغملک ، بندرماهشهر، بهبهان، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوش،شوشتر ومسجد سلیمان….

مطالعه بیشتر