درسنامه روش تجویز دارو و نسخه نویسی در بیماریهای شایع کودکان

درسنامه روش تجویز دارو و نسخه نویسی در بیماریهای شایع کودکان
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2mb
نویسنده
دسته بندی
6,800 تومان

توضیحات فایل:

درسنامه روش تجویز دارو و نسخه نویسی در بیماریهای شایع کودکان

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل درسنامه روش تجویز دارو و نسخه نویسی در بیماریهای شایع کودکان در قالب فایل pdf و در ۷۹ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

مقدمه

تجویز نامناسب و بی رویه دارو یکی از مهمترین مشکلات موجود در کشور ما میباشد. میزان تجویز و مصرف دارو درایران سه برابر حد استاندارد سازمان بهداشت جهانی است. درحال حاضر تجویز و مصرف سرانه دارو در بیشتر نقاط کشور بین ۵/۳ تا ۴ قلم دارودر هر نسخه و در برخی نقاط ۷ تا ۸ قلم دارو میباشد.
این در حالی است که متوسط تجویز و دارویی که توسط سازمان بهداشت جهانی توصیه شده است ۵/۱ قلم دارو در هر نسخه میباشد. از دلایل مهم تجویز متعاقب آن مصرف بیرویهدارومیتوان بهافزایش بیرویه فارغ- التحصیلان پزشکی که روش واصول نسخه نوشتن را در دوره دانشجویی خود فرا نگرفتهاند، عدم برگزاری دورههای منظم و کاربردی بازآموزی، عدم ارائه اطلاعات جدید و تجویز داروهای غیر ضروری توسط پزشک برای جلب رضایت بیمار اشاره کرد. تجویز بیرویه و یا مناسب و اشتباه دارو علاوه بر تحمیل هزینه های غیرضروری به مردم و سیستم دارودرمانی کشور با افزایش بروز عوارض جانبی مانند تداخل دارویی، ایجاد مقاومتهای باکتریایی و وابستگی روانی به دارو، سلامتی بیماران را به مخاطره میاندازد.

درسنامه روش تجویز دارو و نسخه نویسی در بیماریهای شایع کودکان

شما می توانید با کلیک بروی دکمه افزودن به سبد خرید سفارش خود را ثبت و بعد از آن فایل را دریافت نمایید

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر