جزوه فلج شل حاد استاد دکتر حیدری

جزوه فلج شل حاد استاد دکتر حیدری
نوع فایل
pdf
حجم فایل
650kb
نویسنده
دسته بندی
5,000 تومان

توضیحات فایل:

جزوه فلج شل حاد استاد دکتر حیدری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه فلج شل حاد استاد دکتر حیدری در قالب فایل pdf و در ۱۱ صفحه تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.

فلج شل حاد چیست:

هر کودک یا نوجوان کمتر از ۱۵ سال که به طور ناگهانی یعنی در مدت زمان کمتر از یک هفته دچار اختلال حرکتی به ویژه در راه رفتن شود فلج شل حاد گفته می شود.هر بیمار مبتلا به فلج حاد را باید فورا به مرکز درمانی و ترجیحا بیمارستان کودکان رسانده و بستری گردد.

علل اصلی فلج شل حاد در کودکان باسن کمتر از ۱۵سال :

١- بیماری فلج اطفال. این بیماری به علت واکسیناسیون و مراقبتهای نظام سلامت کشوری ریشه کن شده است. با این وجود باید در هر بیمار تبدار با فلج حادمورد توجه قرار گیرد.

٢- بیماری گیلن باره:این بیماری معمولا حدود دوهفته بعد از ابتلا به یک بیماری تنفسی یا گوارشی روی می دهد. علت آن تولید آنتی بادی علیه سیستم عصبی محیطی (ریشه های عصبی که از نخاع منشا می گیرند و به دستها ،پاها ،تنه ،گردن و….عصب رسانی می کنند)می باشد.

٣-بیماریهای مربوط به ستون مهره ها که ناشی از عفونت استخوانی ویا دیسک بین مهره ای ویا ضربه هستند
۴- بیماری های مربوط به نخاع مثل میلیت عرضی(التهاب و آسیب به قطعه ای از نخاع به دنبال ابتلا به بیماری عفونی)،تومور، خونریزی و ضایعات مادرزادی نخاع که بتازگی عارضه دار شده است.
۵- سموم وداروها

شما می توانید با کلیک بروی دکمه افزودن به سبد خرید سفارش خود را ثبت و بعد از آن فایل را دریافت نمایید

شما می توانید این مجموعه را به روش های زیر دریافت نمایید.

۱- دریافت از طریق ایمیل

۲- دریافت از طریق دانلود

شما می توانید سفارش فایل را به روشهای زیر پرداخت نمایید.

۱- واریز به حساب یا کارت به کارت

۲- پرداخت آنلاین

مطالعه بیشتر