دانلود دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه با فرمت word

دانلود دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه با فرمت word
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه با فرمت word

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه با فرمت word ویرایش جدید در ۴۰ صفحه می باشد که پس از پرداخت آنلاین ،می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمایید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن فایل دستور کار آزمایشگاه شیمی تجزیه :

جلسه اول

تصحیح حجم ظروف شیشه ای حجمی

برای یک آزمایشگر شیمی تجزیه اکثر اوقات لازم است که حجم ظرف شیشه ای حجمی را که با آن سر وکار دارد تصحیح نماید. این عمل با وزن کردن آب خارج شده از ظرف به سادگی انجام پذیر است. این ظرف تصحیح شده را می توان برای تصحیح حجم ظروف دیگر، بدون آن که احتیاج به وزن کردن مستقیم آب موجود در این ظروف باشد، مورد استفاده قرار داد.

قبل از شروع به عمل تصحیح، باید ظرف کاملا تمیز بوده و در مورد بورتها، شیر آنها به خوبی چرب و روان شده باشد. به علت اختلاف ضریب انبساط آب و حلالهای دیگر، چنانچه ظرفی را برای محلولهای آبی تصحیح کرده باشیم و از همین ظرف بخواهیم برای محلولهای دیگرکه حلالشان به جز آب است، استفاده کنیم باید عمل تصحیح را در مورد حلالهای مزبور دوباره انجام دهیم.

اساس روش تصحیح حجم بر مبنای اندازه گیری وزن حلال موجود در بورت و همچنین دانستن دانسیته آب در دماهای مختلف می باشد.

روش کار:

الف – تصحیح حجم بورت :  بورت را با آب مقطر پرکنید به طوری که سطح مقعر آب در ناحیه مورد نظر قرار گیرد. درجه بورت را یادداشت کنید. سپس ml10 از آب بورت را در یک ارلن مایرکه قبلا وزن شده وارد نمایید. درجه انتهایی بورت و همچنین درجه حرارت آزمایشگاه را یادداشت کنید. ارلن مایر را دوباره وزن نمایید. این عمل را با خالی کردن آب بورت بین فاصله های تقریبی ازml 0 – 20 ، از ml 0 – 30 (در مورد بورتهای ۵۰ میلی لیتری) و ml 0 – 25 (در مورد بورتهای ۲۵ میلی لیتری )، ۳ مرتبه تکرار نمایید.

حجم حقیقی آب خارج شده از بورت با ضرب کردن وزن آب در هر یک ازآزمایشات فوق در حجمی که هر  گرم آب در درجه حرارت مزبور دارد، حاصل می شود ( به جدول۱ رجوع شود). تصحیح حجمی برای هر یک از فاصله ها از اختلاف بین حجم حقیقی به دست آمده و حجم خوانده شده از بورت به دست می آید.

مطالعه بیشتر