دانلود نظریه آلفرد آدلر پیرامون روانشناس فرد نگر

دانلود نظریه آلفرد آدلر پیرامون روانشناس فرد نگر
نوع فایل
pdf+ppt
حجم فایل
6mb
نویسنده
دسته بندی
9,850 تومان

توضیحات فایل:

دانلود نظریه آلفرد آدلر پیرامون روانشناس فرد نگر

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود نظریه آلفرد آدلر پیرامون روانشناس فرد نگر  با فرمت ppt و pdf آماده دانلود گردیده است.در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

این فایل شامل متون خوب و کاربردی درباره ی آلفرد آدلر و چگونگی شکل گیری نظریه اش همراه با شرح کامل نظریه شخصیت و روش درمانی آدلر می باشد .

نظریه شخصیت آدلر

روانشناسی ادلری هم روانشناسی فردی و هم روانشناسی اجتماعی می باشد.

آدلر معتقد است شخصیت افراد محصول روابط آنان در خانواده در سالهای نخست زندگی اشان است و برای سهم و نقش فرد در اجتماع و جامعه اهمیت زیادی قائل است.

همچنین او بر آموزش و تربیت افراد و خانواده ها در رابطه با مشکلات میان فردی تاکید دارد.

به نظر ادلر نقص یا ناهنجاری به خودی خود بر رشد شخصیت تاثیر ندارد ، بلکه به ادراک فرد بستگی دارد . نظریه ادلر درباره شخصیت یک نظریه کاملا اقتصادی و صرفه جویانه است.

ویژگی های اصلی نظریه آدلر :

۱- احساس حقارت

۲- احساس برتری

۳- روش زندگی

۴ – خود آگاهی

۵- علاقه اجتماعی

۶-غایت و هدف زندگی

۱- احساس حقارت

روش روانشناسی با مسئله حقارت شروع و پایان می یابد . احساس خود کم بینی یا حقارت در افراد ناشی از نقص و ضعف جسمانی است . به نظر ادلر ،وجود ناتوانی و ضعف در همه افراد عقده حقارت ایجاد می کند و کوششهای بعدی آنان نیزدر زندگی ، مصروف جبران یا پوشاندن آن می شود  پس حقارت اساس تلاش و موفقیت انسان است . از طرف دیگر ، احساس حقارت پایه و اساس تمام مشکلات ناشی ازناسازگاری روانی آدمی است . عقده حقارت منجر به تمایل فرد برای فرار می شود و این تمایل در عقده برتری بیان می گردد .

مطالعه بیشتر