پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی با موضوع روسپی گری

پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی با موضوع روسپی گری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
53kb
نویسنده
6,500 تومان

توضیحات فایل:

پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی با موضوع روسپی گری

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل تحقیق پاورپوینت درس آسیب شناسی اجتماعی با موضوع روسپی گری با فرمت ppt در ۱۵ اسلاید قابل ویرایش تهیه شده و آماده دانلود شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

شرح مختصر:

محتوای اسلاید ۳

روسپی‌گری در آیینه تاریخ

در جامعه‌های باستانی، قدیمی‌ترین نوع روسپی‌گری شیوه‌ای بود که ارتباط نزدیک با مواضع اعتقادی داشت. مثلا مردم مصر و بابل بر این باور بودند که رابطه جنسی با یک کشیش موجب نزدیک شدن به خدا می‌شود. در یونان باستان روسپیانی بودند که بدان‌ها “دوستان خوب” گفته می‌شد. روسپیانی که از طبقه بالای جامعه بودند و در مناطق مسکونی لوکس و مجلل متعلق به خود زندگی می‌کردند. در روم باستان روسپیان آزادی زیادی داشتند اما ملزم به پوشیدن لباس‌های متمایزی از دیگر شهروندان بودند و نیز مجبور بودند موهای خود را به رنگ بور یا قرمز در آورند. رومیان نیز مانند یونانیان توسل مردان را به روسپیان به سهولت می‌بخشودند.

در هندوستان روسپی‌گری به‌طور کلی محدود به معابد بود. در معبد “راجه راجه” هندوستان، رسمی وجود داشت که به مرور ایام، جنبه تقدس پیدا کرد و آن رسمی بود که گاه و بیگاه، زنان متشخص، یکی از دختران خود را که بدان‌ها “دیوه داسی” می‌گفتند، وقف پیشه روسپی‌گری معابد می‌کردند. مسیحیان روسپی‌گری را عملی شیطانی می‌دانستند، چنانکه “سنت اگوستین” معتقد بود که بدترین کار‌ها نظیر هتک ناموس ناشی از آن است که روسپیان راهی برای ارضای شهوت خود پیدا نمی‌کنند.[۴] اسلام نیز دارای احکام فقهی محکمی در مخالفت با این پدیده می‌باشد.

محتوای اسلاید ۹

مواضع قانونی در قبال روسپی‌گری

در تمام دنیا سه نظام قانونی در برخورد با روسپی‌گری موجود می‌باشد:

ممنوعیت کامل؛ در این نظام قانونی، تمام اشخاص مرتبط با عمل روسپی‌گری مجرم می‌باشند، اما تا کنون این نظام قانونی نتوانسته است روسپی‌گری را از میان بردارد و یا حتی آن را کاهش دهد. ایالات متحده امریکا بر اساس این نظام عمل می‌نماید.

آزادی کامل؛ در این نظام روسپی‌گری به‌مثابه یک شغل به رسمیت شناخته شده است. کشور آلمان بر اساس این نظام عمل می‌نماید…

مطالعه بیشتر