دانلود مرجع اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع ایران pdf

دانلود مرجع اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع ایران pdf
نوع فایل
pdf
حجم فایل
12mb
نویسنده
دسته بندی
6,500 تومان

توضیحات فایل:

دانلود مرجع اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع ایران pdf

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل دانلود مرجع اپیدمیولوژی بیماری‌های شایع ایران ( سرطان ) می باشد که با فرمت pdf تهیه و تنظیم گردیده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

جزوه اپیدمیولوژی بیماریهای شایع درایران منبع رسمی آزمون کارشناسی ارشد و دکترای تخصصی اپیدمیولوژی و رشته‌های مرتبط

با عناوین «مقدمه‌ای بر اپیدمیولوژی سرطان‌ها»، «سرطان پستان»، «سرطان دهانه رحم»، «سرطان مری»، «سرطان معده»، «سرطان کولون و رکتوم»، «تومورهای اولیه کبد»، «سرطان مثانه»، «سرطان پروستات»، «سرطان ریه»، «سرطان لنفاوی» و «سرطان دهان»

بیماری مزمن چیست؟

بیماری مزمن هر گونه آسیب و یا انحرافی از حالت عادی است که یک یا چندخصوصیت زیر را داشته باشد:

دائمی باشد ، ناتوانی بجا بگذارد ،درنتیجه تغییربیماریزای غیرقابل برگشت به وجود آمده باشد،نیاز به آموزش خاص برای ناتوانی داشته باشد ،احتمالًا به سرپرستی ٬تحت نظر قرار دادن و یا درمان طولانی محتاج باشد.

اپیدمیولوژی یا همه گیر شناسی

همه‌گیرشناسی یا اِپیدمیولوژی (به انگلیسی: epidemiology) مطالعه نحوه انتشار بیماری‌ها و عوامل بیماری‌زا، توزیع بیماری‌ها در زمان‌ها، مکان‌ها، نژادها یا فرهنگ‌های خاص یا هر عاملی که به سلامت مربوط باشد، است.

این اصطلاح ابتدا به مفهوم «علم بررسی همه‌گیری بیماری‌های عفونی» به کار برده شد ولی امروزه با پیشرفت تمام علوم و از جمله علم پزشکی و کنترل بسیاری از همه‌گیری‌ها و تحولات اپیدمیولوژیک علل بیماری‌ها (تغییر علل اصلی مرگ و میر ازبیماری واگیردار به بیماری مزمن) دامنه آن وسعت بیشتری پیدا کرده‌است، به مفهوم «علم بررسی انتشار و علل بیماری‌ها» تلقی می‌گردد.

مطالعه بیشتر