دانلود خلاصه کتاب تاریخ شکل شهر جمیز موریس کنکور ارشد 

دانلود خلاصه کتاب تاریخ شکل شهر جمیز موریس کنکور ارشد 
نوع فایل
pdf
حجم فایل
24mb
نویسنده
دسته بندی
8,000 تومان

توضیحات فایل:

دانلود خلاصه کتاب تاریخ شکل شهر جمیز موریس کنکور ارشد 

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جزوه و خلاصه کتاب تاریخ شکل شهر جمیز موریس ترجمه راضیه رضازاده از مهمترین منابع کنکور ارشد می باشد که با فرمت pdf در اختیار شما عزیزان قرار داده شده است. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

فهرست و عناوین فصول خلاصه کتاب تاریخ شکل شهر جمیز موریس کنکور ارشد :

فصل اول :

شهرهای نخستین ( ۳۹ اسلاید)

فصل دوم :

دولت شهرهای یونانی (۴۷ اسلاید)

فصل سوم :

روم و امپراتوری ( ۴۸ اسلاید)

فصل چهارم :

شهرهای قرون وسطی(۱۱۲ اسلاید)

فصل پنجم :

رنسانس ( ۱۰۳ اسلاید)

مروری بر کتاب  

” تاریخ شکل شهر ” برای کسانی که طالب بحثی مقدماتی پیرامون شهرسازی و رشد فیزیکی شهرها هستند ، کتابی آیده آل است.دانش پژوه نیز به علت تفاسیر تازه نویسنده از مطالب معمولی و دید خاصی که وی در اثر مطالعه مستقیم شهرها بدان رسیده است از مطالعه کتاب بهره خواهد برد .

جیمز موریس در مقدمه نگاشته شده خود در این کتاب بیان می دارد که هدف اصلی ونخستین کتاب که بر نتایج فرایند توسعه شهری تمرکز داشته بخصوص با اضافه کردن نقشه های شهری متعلق به قرون ۱۹ و ۲۰ نه تنها حفظ بلکه تقویت شده است .گو اینکه هدف من ، به عنوان یک معمار – شهرساز ، توصیف کامل نمونه های بین المللی مهمترین شکل های شهری بوده است ، بنابر این می بایست عواملی که نقش تعیین کننده در شکل کالبدی شهرها داشته اند بخصوص سیاست های شهرسازی نیز بررسی و مشخص می شد.

جیمز موریس در این کتاب از منشا شهرهای نخستین شروع می کند در ادامه به دولت شهرهای یونانی می رسد. از روم و امپراتوری شهرهای قرون وسطی عبور می کند ، به دوران نوزایی می رسد و از رنسانس و الگو آفریدن ایتالیا سخن می گوید. به فرانسه سفر می کند در سده های شانزدهم تا هجدهم ، نگاهی بر اروپا ، انگلیس از سده شانزدهم تا نیمه نوزدهم دارد و وارد شهرنشینی در آمریکا می شود و در پیوست ها به معرفی چین ، ژاپن، مکزیک (آزتک) ، امریکای مرکزی ( مایا) ، پرو ( اینکا) ، ماندالای هندی می پردازد..

مطالعه بیشتر