بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی ppt

بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی ppt
نوع فایل
ppt
حجم فایل
117kb
نویسنده
دسته بندی
6,900 تومان

توضیحات قایل:

بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی ppt

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل با کیفیت ترین و جامع ترین پاورپوینت بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی با فرمت ppt در ۱۷ اسلاید قابل ویرایش می باشد که پس از پرداخت آنلاین می توانید این محصول را از وبسایت دریافت و دانلود نمائید. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بررسی وضعیت پسماندهای الکترونیکی در جهان و ایران و راهکارهای مدیریتی ppt

چکیده محتوای فایل:

توسعه صنعت الکترونیک، کیفیت زندگی را تا حد زیادی بهبود داده است، اما به علت نرخ بالا و رشد روزافزون این صنعت و از طرفی کاهش عمر مفید قطعات الکترونیکی (به دلیل ظهور فناوری­های نوین)، ضایعات ناشی از رده خارج شدن تجهیزات الکترونیکی، روز به روز در حال افزایش است. در همین رابطه مهمترین مسئله تأثیر این زباله­ ها بر سلامت انسان و محیط زیست به دلیل وجود عناصر و مواد سمی مانند سرب، کادمیم و جیوه است. به عنوان مثال رایانه­های شخصی دارای ۸ عنصر خطرناک می­باشند. در حال حاضر در برخی از کشورهای پیشرفته، زباله­های الکترونیکی بزرگترین منبع فلزات سنگین در زباله­های جامد شهری محسوب می­شوند. لذا بازیافت زباله­های الکترونیکی برای کشورها به یک ضرورت تبدیل شده است. از طرف دیگر بازیافت این زباله­ها باعث صرفه ­جویی در مصرف منابع طبیعی از طریق بازیابی عناصر کارآمد مانند مس، آهن، آلومینیوم، طلا، نقره و… می­شود.

به گزارش پایگاه خبری بهداشت، ایمنی و محیط زیست “بامنا”؛

مدیریت بازیافت زباله­ های الکترونیکی در دنیا

معضل افزایش زباله­ های الکترونیکی، دولت مردان کشورهای گوناگون را بر آن داشته که چاره­ای در این زمینه نیاندیشند. در بسیاری از کشورهای پیشرفته و در حال توسعه شرکت­های سازنده محصولات الکترونیکی (به عنوان مثال شرکت های بزرگی همچون …HP, SONY, DELL, NOKIA,) ملزم به بازیافت محصولات از رده خارج خود می­باشند و هزینه­های بازیافت را در قیمت محصولاتشان در نظر می­گیرند. علاوه بر این شرکت­های زیادی در دنیا بر مبنای بازیافت زباله­های الکترونیکی شکل گرفته­ اند که مورد حمایت دولت­ها نیز قرار دارند.

مطالعه بیشتر