توضیحات فایل:
دانلود جزوه درس طراحی اجزا ماشین ۲ فصل یاتاقانهای غلتشی و لغزشی
دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل جامع ترین جزوه درس طراحی اجزا ماشین ۲ فصل یاتاقانهای غلتشی و لغزشی بصورت تایپ شده ویرایش جدید می باشد که در قالب pdf در ۱۷۰ صفحه تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.
بخشی از متن جزوه :
فصل ۱۱ – یاتاقانهای غلتشی :
انواع یاتاقانها
– عمر یاتاقان
– عمر بار یاتاقان در اعتماد پذیری نامی
– بقای یاتاقان
– ارتباط بین بار ، عمر واعتمادپذیری
– بارگذاری ترکیبی شعاعی ومحوری
– بارگذاری متغیر
– گزینش یاتاقانهای ساچمه ای و غلتک استوانه ای
– گزینش یاتاقانهای غلتک مخروطی
– داوری در طراحی در گزینش یاتاقانها
– روانسازی
– نصب و محفظه
یاتاقان غلتشی
عبارت یاتاقان غلتشی به دستهای از یاتاقانها گفته میشود که در آن، انتقال بار اصلی از طریق تماس غلتشی انجام میشود. در یاتاقان غلتشی (Rolling Bearing)، لغزش آستانه حرکت دو برابر لغزش حرکتی است. ولی این مقدار اصطکاک در مقایسه با یاتاقانهای بوشی (Sleeve Bearings) قابل صرف نظر کردن است. بار، سرعت و ویسکوزیته روغن، عواملی هستند که روی مشخصههای اصطکاکی در یاتاقان غلتشی اثر میگذارند. با این حال، هنوز هم به اشتباه در صنعت به این نوع یاتاقان، یاتاقان ضد اصطکاک گفته میشود.
یاتاقانها طوری طراحی میشوند تا بار خالص شعاعی، بار خالص تراست (Thrust) یا ترکیبی از این دو بار را تحمل کنند. شکل زیر، قسمتهای مختلف یک یاتاقان غلتشی را نشان میدهد. چهار قسمت اصلی یاتاقان غلتشی عبارتند از حلقه (Ring) یا کنس بیرونی، حلقه (Ring) یا کنس درونی، عضو غلتنده و جداکننده. در یاتاقانهای ارزانقیمت، گاهی وقتها از جداکننده صرف نظر میشود. ولی باید توجه داشت که جداکننده نقش مهمی در یاتاقان ایفا کرده و از تماس مالشی بین قطعات جلوگیری میکند….