دانلود پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۱ جذب منابع

دانلود پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۱ جذب منابع
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1mb
نویسنده
6,800 تومان

توضیحات فایل:

دانلود پاورپوینت درس بانکداری داخلی ۱ جذب منابع

دانشجویان ارجمند و کاربران گرامی محتوای این فایل شامل پاورپوینت درس بانکداری داخلی (۱) جذب منابع می باشد که در قالب ppt در ۵۸ اسلاید قابل ویرایش تهیه و تدوین شده و هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.پس از اتمام فرایند خرید لینک دانلود قابل مشاهده و دانلود میباشد و یک لینک دانلود هم به ایمیل شما ارسال خواهد شد.پس در هنگام خرید در نوشتن ایمیل خود دقت کامل را نمایید تا در دریافت فایل با مشکل مواجه نشوید.در زیر قسمتهایی از متن فایل را مشاهده میکنید.

بخشی از متن :

فصل اول – پول

تعریف پول :

پول واحد قانونی و رسمی کشور است که وسیله مبادله و مورد پذیرش عامه مردم بوده و قدرت ابراء نامحدود باشد.

قدرت ابراء نامحدود: قبول پول قانونی از طرف طلبکار تا هرمیزانی که طلب داشته باشد اجباری است و بدهکار می تواند دین خود را بدون هیچ گونه محدودیتی تا هر مبلغی که باشد با پول قانونی (رسمی ) بپردازد.

پول رسمی (قانونی ) :

در سال ۱۹۲۱ در کنفرانس مالی بین المللی بروکسل که با هدف برقراری ثبات  پولی در کشورها و استقرار مجدد نظم مالی و پولی و همکاری های   بین المللی در این زمینه بود ، تشکیل بانک مرکزی(ناشر اسکناس ) مطرح   ومورد قبول بیشتر کشورهای اروپایی قرار گرفت که فعالیت بانک های تجاری با نظارت بانک مرکزی آغاز گردید و بانک مرکزی حق انتشار انحصاری اسکناس را براساس ضوابط قانونی هرکشوری عهده گرفت.

در ایران ، بانک ملی ایران از بدو تاسیس (۱۳۰۷) علاوه بر انجام فعالیت های تجاری ، وظایف بانک مرکزی از قبیل نگهداری حساب های دولت ، نشر اسکناس ، اجرای سییاست پولی و اعتباری کشور را نیز به تدریج عهده گرفت تا آنکه در سال ۱۳۳۹ بانک مرکزی ایران تشکیل گردید:

ماده ۱۴-۱ : امتیاز انتشار پول در انحصار دولت است .

ماده ۱۵-۱ : تنها اسکناس و پول های فلزی که به موجب این قانون انتشار می یابد جریان قانونی و قوه ابراء خواهند داشت.

وظایف پول:

۱- وسیله مبادله است.

۲- وسیله سنجش ارزش است.

۳- پول ذخیره ارزش است.

۴- پول وسیله پرداخت های آتی است.

۵- پول واحد ثبت معاملات بازرگانی در دفاتر حسابداری است.

مطالعه بیشتر